برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اهالی حسین‌آباد قزوین مجدد تست کرونا می دهند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 اهالی حسین‌آباد قزوین مجدد تست کرونا می دهند

باشگاه خبرنگاران/ معاون استاندار قزوين با اشاره به اينکه نخستين قرباني کروناي انگليسي اهل روستاي حسين آباد بود گفت: اهالي اين روستا تا پايان هفته مجدد تست مي‌دهند.

منوچهر حبيبي معاون استاندار قزوين با اشاره به اينکه نخستين قرباني کروناي انگليسي اهل روستاي حسين آباد آبيک بود اظهار کرد: تمام اهالي اين روستا تا پايان هفته مجدد تست کرونا مي‌دهند و در خصوص ادامه قرنطينه تصميم‌گيري مي‌شود.
وي عنوان کرد: مهار کرونا به رفتار ما بستگي دارد، تا زماني که به شايستگي از اين ويروس منحوس ميزباني مي‌کنيم، عروسي مي‌گيريم، ماسک نمي‌زنيم، حالا حالا‌ها کوويد-۱۹ ميهمان ما خواهد بود.
فرمانده قرارگاه عملياتي مقابله با کرونا در قزوين گفت: دو هفته کنترل طلايي در پيش داريم، ادارات و مراکز دولتي بايد شيوه نامه‌هاي بهداشتي را به جد رعايت کنند، مردم هم اگر به شيوه نامه‌هاي وضع شده بي‌اعتنا باشند و محدوديت‌هاي عبور و مرور را جدي نگيرند به اوضاعي به مراتب وحشتناک‌تر از اسفند سال گذشته بر‌مي‌گرديم.
فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي درباره ساعت فعاليت از دستورات ستاد کرونا پيروي کنند
معاون سياسي و امنيتي استاندار قزوين گفت: فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در مورد ساعت فعاليت بايد از دستورات ستاد استاني مقابله با کرونا پيروي کنند و مديران اين فروشگاه‌ها در تهران حق تعيين ساعت مجزا براي آن‌ها را ندارند.
حبيبي اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد استاني مقابله با کرونا ساعت نهايي فعاليت همه فروشگاه‌ها و واحد‌هاي صنفي در استان قزوين ساعت ۲۱ است و هيچ فروشگاهي نمي‌تواند با استناد به دستورات مرجع مديريتي خود اقدام به بازگذاشتن فروشگاه کند؛ چرا که مصوبه ستاد کرونا بر هر دستور داخلي و خارجي ارجحيت دارد.
حبيبي با اشاره به بازرسي صورت‌گرفته توسط کميته نظارت و بازرسي ستاد استاني مقابله با کرونا در روز‌هاي پنجشنبه و جمعه گذشته ادامه داد: در اين بازرسي‌ها بيشتر کسبه‌اي که مغازه‌هاي خود را بعد از ساعت ۹ شب باز گذاشته بودند، نسبت به ساعت مجاز فعاليت ابراز بي‌اطلاعي کردند که در اين صورت مديران اتحاديه‌هاي صنفي متناظر مقصر هستند و بايد تنبيه شوند.
وي با اشاره به فک پلمب شدن برخي فروشگاه‌ها و فک پلمب آن‌ها توسط صاحب واحد صنفي بدون اجازه دادستاني تاکيد کرد: چنين فروشگاه‌هايي به خاطر اقدام خودسرانه در حوزه قانوني به دادسراي استان قزوين معرفي مي‌شوند تا در خصوص قانون‌شکني با آن‌ها برخورد جدي شود.
فرمانده قرارگاه عملياتي مبارزه با کروناي استان با انتقاد از نبود هيچ‌گونه اهرم بازدارنده و يا اطلاع‌رساني عمومي به صورت برند‌هاي سطح شهر و عوامل انتظامي براي اجراي قانون منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد گفت: فرمانداران به عنوان مسئولان ستاد‌هاي شهرستاني مقابله با کرونا بايد در راستاي کنترل و بازرسي اصناف، تردد در ساعات ممنوعه و استمرار بازرسي‌ها اقدام کنند.
وي يادآور شد: با توجه به گزارش‌هاي کميته بازرسي ابهامي در خصوص فعاليت فست‌فودها، رستوران‌ها به صورت بيرون‌بر بعد از ساعت ۲۱ وجود دارد که در اين باره اعلام مي‌کنيم فعاليت هر گونه واحد صنفي بعد از ساعت ۹ شب متوقف شده و تعطيل است و ارائه خدمات توسط مراکز يادشده به صورت غذاي بيرون‌بر هم مجاز نيست.

آخرين خبر قزوين در اينستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today