logo

خطر موج چهارم کرونا در استان ایلام؛ همه نگران«انگلیسی» هستند

منبع
شبستان
بروزرسانی
خطر موج چهارم کرونا در استان ایلام؛ همه نگران«انگلیسی» هستند

شبستان/ مردم استان ايلام که روزهاي سخت تيرماه و روزهاي سياه آبان ماه را پشت سرگذاشتند، بازهم اين روزها زنگ خطر کرونا به خصوص کروناي جهش يافته يا انگليسي براي آن ها به صدا درآمده است.

جميل صادقي فر، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي ايلام با تاکيد بر رعايت بيش از پيش پروتکل هاي بهداشتي، يادآور شد: شهروندان استفاده از ماسک، رعايت فاصله گذاري اجتماعي و پرهيز از حضور در تجمعات را در اولويت زندگي خود قرار دهند.
وي تصريح کرد: در حال حاضر به علت سختي ارسال نمونه ها از مناطق مرزي به مرکز استان امکان انجام تست سريع فراهم شده است  و ۳۵ هزار تست رپيد به استان ايلام وارد کرده ايم.
صادقي فر خاطرنشان کرد: درمورد گزارش ۲ نمونه کروناي جهش يافته انگليسي در شهرستان دهلران، تيم واکنش سريع بهداشت و درمان استان قبل از مکاتبه وزارت بهداشت و علوم پزشکي ورود کرده و اقدامات لازم را جهت کنترل، پيشگيري و قرنطينه بيماران کرونايي صورت داده است.
استان ايلام درر معرض خطر ابتلا به ويروس جهش يافته انگليسي است
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان ايلام گفت: آمار مبتلايان بيماري کرونا در کشور و استان در حال افزايش است و اين مقوله نشانگر اين است که در آستانه وقوع پيک بعدي کرونا هستيم.
«محمد کريميان» يادآور شد: متاسفانه استان خوزستان در حال حاضر در شرايط بحراني به لحاظ بيماري کرونا قرار گرفته و ويروس جهش يافته انگليسي در اين استان در حال افزايش است.
وي افزود: استان ايلام به واسطه همسايگي با اين استان در معرض خطر ابتلا به ويروس جهش يافته انگليسي قرار دارد و بايد همه تلاش کنيم که از شيوع اين ويروس جهش يافته و خطرناک در سطح استان جلوگيري کنيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان ايلام بيان کرد: اينگونه که از آمارها و شواهد و قرائن پيداست، در آستانه وقوع پيک بعدي کرونا در استان قرار داريم، مي‌توانيم با رعايت پروتکل هاي بهداشتي در سطح جامعه از وقوع اين پيک جلوگيري کنيم.
وي گفت:  ضمن اينکه بايد همه در راستاي جلوگيري از وقوع پيک بعدي کرونا احساس مسئوليت کنند، بلکه بايد در حوزه سلامت تمامي تمهيدات براي وقوع پيک کرونا انديشيده شود و در اين راستا تمامي مراکز بهداشتي درماني و بيمارستاني با تمام قوا و امکانات و تجهيزات در آماده‌باش کامل قرار گيرند.
کريميان اظهار کرد: براي در مدار قرار گرفتن اورژانس جديد در حال احداث بيمارستان امام خميني(ره) ايلام بايد تلاش کنيم. اگر بتوانيم اين بخش را در سري عترين زمان ممکن به بهره‌برداري برسانيم، يقيناً بسياري از مشکلات و نارسايي‌ها در حوزه اورژانس بيمارستاني در مرکز استان رفع خواهد شد.
تشديد پروتکل هاي بهداشتي در مرز مهران
سرپرست استانداري ايلام نيز، وضعيت کرونا در استان را به شدت نگران کننده اعلام کرد و هشدار داد: با توجه به وضعيت وخيم کرونا در استان‌هاي همسايه به ويژه خوزستان و کشور عراق اگر مراقبت نکنيم به زودي ايلام نيز به کانون بحران کرونا مبدل خواهد شد.
«محمد نوذري» با اشاره به بحراني شدن وضعيت کرونا در کشور عراق، گفت: در اين راستا مرز مسافرتي مهران از روز سه شنبه بسته مي‌شود، اما مرز تجاري مهران با رعايت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هاي بهداشتي باز است.
مديرکل گمرک استان ايلام گفت: هم‌اکنون قرنطينه‌هاي بهداشتي با جديت بيشتري در مرز مهران فعال است و تيم‌هاي بهداشتي در اين مرز براي غربالگري و پايش افراد آلوده و انجام اقدام هاي پيشگيرانه براي مقابله با بيماري‌ها حضور دارند.
«روح الله غلامي» افزود: تشديد اقدام هاي بهداشتي در مرز و غربالگري و پايش بهداشتي رانندگان و همچنين ضدعفوني کاميون هاي حامل کالاهاي صادراتي در راستاي مقابله با بيماري ويروسي کرونا در مرز بين المللي مهران انجام مي شود.

 

آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/