برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز گفت: آمار فوت‌هاي ناشي از شيوع ويروس کرونا در خوزستان، در هفته گذشته نسبت به هفته پيش از آن ۱۰۰ درصد افزايش يافت.

فرهاد ابول نژاديان، رئيس دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز در نشست ستاد مديريت کروناي خوزستان در اهواز بيان کرد: ۲ هفته پيش موارد بيماري ناشي از کرونا در خوزستان نسبت به هفته قبل آن ۷۴ درصد، بستري‌ها ۹۰ درصد و موارد فوتي ۴۵ درصد افزايش يافته بود اما در هفته گذشته موارد بيماري ۷۴ درصد، بستري ها ۹۰ درصد و موارد فوت ما در خوزستان به بيش از ۱۰۰ درصد افزايش يافت. 
وي افزود: تعداد بستري‌هاي ناشي از کرونا در خوزستان تا روز ۲۶ بهمن گذشته روزانه ۱۸۹ نفر بود. اين آمار در روز ۶ اسفند به ۲۶۴ نفر افزايش يافت و روز گذشته نيز ۲۳۲ نفر بستري داشتيم.
وي ادامه داد: ۶۰ درصد بيماران کرونايي در ۲۴ ساعت گذشته از چهار منطقه کيان، خشايار، شيخ بها و کوي علوي اهواز بودند لذا تيم‌هاي عملياتي و انضباطي بايد در اين مناطق جدي‌تر عمل کنند.
وي افزود: در پيک دوم کرونا، تعداد بيماران کرونايي در خوزستان بسيار کم بود، ولي اکنون عمده بيماران کشور را داريم و وضعيت خطرناکي از اين لحاظ در خوزستان حاکم است.
رکورد جديد ۱۲ هزار تست در خوزستان
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز گفت: روز گذشته از ۱۰۰ هزار تست کرونايي که در کشور انجام شد ۱۲ هزار مورد آن متعلق به خوزستان بود که رکورد جديدي را به ثبت رسانديم. روند روزانه مراجعه به بيمارستان‌ها در خوزستان هم اکنون به نقطه ثابتي رسيده است.
وي ادامه داد: نمونه‌گيري هاي مراکز بهداشت و درماني خوزستان ۲۵۰ درصد نسبت به هفته‌هاي قبل افزايش داشته است و اين موضوع آمار بستري‌هاي ناشي از کرونا را در خوزستان افزايش داده است.
وي بيان کرد: ۲۶ درصد موارد ابتلا به کرونا در خوزستان از طريق خانواده‌ها، ۲۳ درصد از طريق ساير بستگان و شرکت در مهماني ها، ۱۸ درصد تردد درون شهري و ۱۳ درصد تماس با موارد مثبت و مشکوک در محل کار است.
رئيس دانشکاه علوم پزشکي اهواز با اشاره به اينکه بيشترين تعداد فوت روزانه در خوزستان در هفته گذشته ۲۶ مورد بود گفت: موارد فوت ناشي از کرونا در خوزستان در ۲ هفته پيش ۵۴ مورد بود که اين تعداد در هفته گذشته به ۱۳۲ مورد رسيد. اگر ما بتوانيم وضعيت اهواز را کنترل کنيم در واقع کل استان را کنترل کرديم.
وي افزود: خوشبختانه آمار مبتلايان در شهرستان هاي دزفول، اميديه، حميديه، رامهرمز، انديمشک، مسجدسليمان، شوشتر، هويزه و شادگان روند کندي دارد اما در شهرستان هاي خرمشهر، بهبهان، شوش، ايذه ، هفتگل، کارون، ماهشهر و باوي روند بيماري صعودي است.
هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعيت قرمز کرونايي و هشت شهرستان در شرايط نارنجي هستند.

 
  
  

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today