برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش مبتلایان سرپایی کرونا در گنبدکاووس نگران کننده‌ است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش مبتلایان سرپایی کرونا در گنبدکاووس نگران کننده‌ است

ايرنا/ رييس مرکز بهداشت گنبدکاووس با نگراني از افزايش شمار مبتلايان مثبت سرپايي کرونا دراين شهرستان نسبت به کم توجهي‌ها و عادي انگاري‌ها براي رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي پيشگيري و مقابله با اين بيماري بويژه در روزهاي پاياني سال و خريدهاي عيد هشدار داد.

عبدالرحيم پاليده رييس مرکز بهداشت گنبدکاووس روز شنبه در نشست کميته اطلاع رساني و تبليغات کارگروه مقابله با کرونا گنبدکاووس اظهار داشت: مطابق تست‌هاي آزمايشگاهي انجام شده، شمار مبتلايان مثبت سرپايي کرونا در اين شهرستان از ۳۳۳ مورد در دي‌ماه به ۵۶۴ مورد در بهمن افزايش يافت.
وي شمار مبتلايان مثبت سرپايي کرونا در گنبدکاووس از اول اسفند تاکنون را ۸۷ نفر اعلام کرد و افزود: ادامه اين روند، باتوجه به مشاهده ويروس جهش يافته انگليسي در کشور و برخي استان‌ها، نگراني‌ها را از ورود اين شهرستان به موج چهارم بيماري مضاعف کرده است.
دکتر پاليده، آمار بيماران بستري مبتلا يا مشکوک به کرونا در مراکز درماني گنبدکاووس را ۵۹ بيمار اعلام کرد و گفت: از اين ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري هستند.
وي همچنين از ورود کيت‌هاي تشخيص ويروس جهش يافته کرونا انگليسي به استان گلستان و گنبدکاووس خبر داد و افزود: سرايت بيشتر، قدرت بيماري‌زايي بالا و درگيرکردن گروه‌هاي مختلف سني از ويژگي‌هاي اين ويروس جهش يافته است که بايد با رعايت کامل شيوه نامه‌هاي بهداشتي مراقب بود.
رييس مرکز بهداشت گنبدکاووس با تاکيد برضرورت اطلاع رساني و آگاهي بخشي به مردم براي تبديل به تداوم هميشگي رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي پيشگيري و مقابله با کرونا ، ادامه داد: حضور مردم اين شهرستان در تجمعات و بازار براي خريد عيد افزايش يافته که بايد با استفاده از همه ظرفيت‌هاي اطلاع رساني آنها را نسبت به عواقب اين تجمعات آگاه کرد.
دکتر پاليده از ورود مرحله دوم واکسن کرونا به گنبدکاووس به تعداد ۲۰۰ نفر خبر داد و افزود: اين واکسن‌ها مطابق اولويت‌هاي اعلامي براي کادر درمان و سالمندان مورد استفاده قرار مي‌گيرد ضمن اينکه در مرحله نخست نيز اين واکسن به ۵۰ نفر از کادر درمان اين شهرستان تزريق شد.
همچنين معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرماندار ويژه گنبدکاووس نيز دراين جلسه با قدرداني از تلاش‌هاي کادر درمان، ادارات و نهادها، سمن‌ها و رسانه‌ها طي يکسال گذشته براي درمان مبتلايان و اقدامات اطلاع رساني براي پيشگيري و مقابله با کرونا، گفت: در شرايط فعلي کرونا و روند رو به افزايش شمار مبتلايان مثبت سرپايي اين بيماري در شهرستان بايد نسبت به حساس سازي همه گروه‌هاي سني نسبت به تهديدات کرونا اقدام کرد.
فرزانه جعفري افزود: همکاري مردم گنبدکاووس در يک سال گذشته براي انجام اقدامات پيشگيرانه و مقابله‌اي با کرونا خوب بوده اما اکنون شاهد برخي عادي انگاري‌ها هستيم که نگراني‌ها را از ورود شهرستان به موج چهارم بيماري تشديد کرده است.
وي اضافه کرد: گنبدکاووس شهرستان محوري شرق گلستان است و هر روز مردم زيادي از شهرهاي منطقه براي خريد يا درمان به اين شهر مي‌آيند که بايد با انجام تبليغات محيطي سطح شهر بويژه در ورودي‌ها به آنها جهت رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي اطلاع رساني شود.
گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعيت دومين شهرستان بزرگ استان گلستان است.

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today