برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از شیوع کرونا در بروجن اعمال می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از شیوع کرونا در بروجن اعمال می‌شود

ايرنا/ فرماندار بروجن با اشاره به مصوبات ستاد استاني مقابله با ويروس کرونا در چهارمحال و بختياري گفت: براي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي جديد کرونايي در اين شهرستان با جديت بيشتري اجرايي خواهد شد.

مسعود ملکي، فرماندار بروجن روز سه‌شنبه تاکيد کرد: اين محدوديت‌ها شامل ممنوعيت برگزاري هرگونه تجمع، همايش، مراسم عروسي و ختم، سيمنار و جشنواره‌ها، جلوگيري از پذيرش هرگونه مهمان به‌ويژه از استان خوزستان، کنترل پايانه‌هاي بار و مسافر، نظارت بيشتر بر ناوگان حمل مسافر و بار و همچنين جلوگيري از ادامه سفر افراد مشکوک و مبتلا ظرف ۲ هفته است.
وي با تاکيد بر اجراي پروتکل‌هاي بهداشتي در دستگاه‌هاي اجرايي افزود:در صورت مشاهده تخلف مديران دستگاه‌هاي عمومي مبني بر رعايت نشدن پروتکل‌هاي بهداشتي در هر کدام از دستگاه‌هاي اجرايي، مدير متخلف و سهل‌انگار به تخلفات اداري معرفي و مشمول يکي از جريمه‌هاي تذکر، توبيخ و يا انفصال از خدمت مي‌شود.
ملکي تصريح کرد: با توجه به قرار گرفتن بروجن در مسير تردد استان‌هاي خوزستان و اصفهان، ضرورت دارد براي پيشگيري از شيوع ويروس کرونا به‌ويژه کرونا انگليسي در اين شهرستان، محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي جديد بيشتر مورد توجه مردم، مسوولان و گروه‌هاي مختلف قرار گيرد.
وي يادآور شد: در صورت مشاهده خودروهاي غيربومي داراي پلاک مربوط به مناطق قرمز کشور در مدت اعمال محدوديت‌هاي جديد کرونايي در شهرستان بروجن، ضمن هدايت اين خودروها به خارج از شهرستان، نسبت به اعمال جريمه آنان اقدام مي‌شود.
ملکي اظهار داشت: اعمال و اجراي محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي مقابله با ويروس کرونا در شهرستان بروجن مطابق با مصوبه‌هاي اين ستاد در سطح استاني و ملي جزو برنامه‌هاي روزانه مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان بروجن باشد.
به گزارش ايرنا، براساس آخرين رنگ‌بندي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، سه شهرستان بن، سامان و خانميرزا در وضعيت آبي (کم‌خطر) شيوع ويروس کرونا و ساير شهرستان‌هاي استان در وضعيت زرد (خطرمتوسط) قرار دارند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم‌پزشکي استان، سه مورد مبتلاي به ويروس جهش‌يافته انگليسي در چهارمحال و بختياري شناسايي شده است.
ويروس جهش يافته کرونا، معروف به کروناي انگليسي، از قدرت سرايت‌پذيري بيشتري برخوردار است يعني تا حدود ۷۰ درصد بيشتر از کروناي قبلي قابليت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگي آن نيز ۳۰ درصد بيشتر از نوع معمولي آن است.
بروجن در ۶۰ کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري واقع شده است.

آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday