برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فروشندگان گوشت و مرغ غیرمجاز برای دریافت مجوز اقدام کنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فروشندگان گوشت و مرغ غیرمجاز برای دریافت مجوز اقدام کنند

ايرنا/ مديرکل دامپزشکي ايلام گفت: قصابان و زنده فروشان مرغ غيرمجاز براي دريافت مجوز پروانه کسب قانوني اقدام کنند.

دکتر رامين پورنجف، مديرکل دامپزشکي ايلام اظهار داشت: وجود واحدهاي قصابي دام و فروش مرغ زنده غيرمجاز با توجه به اينکه فعاليت غيرقانوني دارند براي جامعه به يک معضل مهم تبديل شده است بنابراين براي ادامه فعاليت خود بايد اقدام به دريافت مجوز و پروانه کسب کنند.
وي افزود: اين واحدهاي غيرمجاز با دريافت پروانه کسب و ذبح و قصابي دام يا مرغ خود در کشتارگاه هاي مربوطه وارد چرخه فعاليت قانوني و بهداشتي شوند و فرآورده خام دامي سالم و مورد نظارت را به مصرف کنندگان عرضه کنند.
پورنجف يادآور شد: باتوجه به اينکه اين قصابي ها و زنده پرکني هاي مرغ از محل عرضه اين فرآوده هاي خام دامي ارتزاق مي کنند و مردم زيادي نيز از آنها خريد گوشت خام قرمز و سفيد دارند، هدف و تلاش دامپزشکي و ديگر ارگان هاي مرتبط، قانوني و بهداشتي کردن فعاليت اين واحدهاست.
وي تاکيد کرد: گوشت هاي عرضه شده در قصابي ها و زنده پرکني هاي مرغ در معرض انواع آلودگي ها هستند چرا که به علت غيرقانوني بودن فعاليت اين واحدها، هيچ گونه نظارت بهداشتي بر روي فرآورده هاي خام دامي آنها صورت نمي گيرد.

وي گفت: در سال جاري بيش از ۴۰۰ مورد پرونده تخلف از عرضه کنندگان دام و طيور غيرمجاز در مراجع قضايي استان ايلام تشکيل شده است.
پورنجف از مصرف کنندگان گوشت سفيد و قرمز خواست: هرگونه تخلف در اين مورد را با سامانه تلفني ۱۵۱۲ در ميان بگذارند.
 تعداد ۱۰۵ قصابي غيرمجاز و ۱۶۰ مرغ فروشي زنده در استان ايلام فعاليت غيرقانوني دارند.

آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/