logo

مناطق شمالی کردستان تحت تاثیر سامانه بارشی نسبتا قوی قرار می‌گیرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مناطق شمالی کردستان تحت تاثیر سامانه بارشی نسبتا قوی قرار می‌گیرد

ايرنا/ معاون توسعه و پيش بيني هواشناسي کردستان گفت: طي سه روز آينده برخي از شهرستان‌هاي شمال اين استان تحت تاثير يک سامانه بارشي نسبتا قوي قرار مي‌گيرد.

علي پناهي، معاون توسعه و پيش بيني هواشناسي کردستان اظهار داشت: طبق بررسي نقشه‌ها و خروجي مدل‌هاي هواشناسي براي امروز در شهرستان‌هاي بانه، سقز، مريوان، سروآباد، کامياران، ديواندره و سنندج شرايط رگبار پراکنده باران وجود دارد.
وي اضافه کرد: از عصر فردا پنجشنبه تا روز جمعه يک سامانه بارشي وارد منطقه مي‌شود که منجر به باراش باران، وزش باد، در ارتفاعات باران و برف و در برخي نقاط مه خواهد شد.
معاون توسعه و پيش بيني هواشناسي کردستان يادآور شد: ميزان بارش در توابع شهرستان‌هاي بانه و سقز و منطقه سرشيو سقز و سارال ديواندره بيشتر از ساير نواحي بوده و باعث آبگرفتگي معابر مي‌شود.
پناهي با اشاره به اينکه اوج بارش‌هاي اين سامانه از اواخر وقت پنجشنبه تا صبح جمعه رخ خواهد داد و طي جمعه به تدريج ضعيف مي‌شود، افزود: براي روز جمعه در ارتفاعات و گردنه‌هاي استان شرايط رگبار برف وجود دارد که موجب مشکلات تردد و لغزندگي در مسيرهاي بين شهري مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: براي فردا تا صبح جمعه با توجه به افزايش دما و بارش باران در مناطقي که داراي پوشش برف است احتمال رخداد بهمن وجود دارد.
معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي کردستان افزود: براي روزهاي شنبه و يکشنبه هفته آينده نيز هواي استان پايدار بوده و فق در برخي نقاط مه صبحگاهي و در بعد از ظهرها وزش باد را انتظار داريم.

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online