برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فعالیت اصناف زنجان از ساعت ۲۱ ممنوع است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فعالیت اصناف زنجان از ساعت ۲۱ ممنوع است

ايرنا/ معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان گفت: از آنجايي که تردد وسائط نقليه از ساعت ۲۱ شب تا ۳ صبح ممنوع است، طبق پيشنهاد ستاد کروناي شهرستاني فعاليت اصناف نيز از ساعت ۲۱ امشب به بعد ممنوع بوده و اين موضوع به تمامي اصناف و کسبه‌ اطلاع‌رساني شده است.

محمدرضا صائيني، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان در خصوص محدوديت‌هاي پيش‌بيني شده براي روزهاي پاياني سال افزود: اعمال محدوديت‌ها به رفتار مردم و ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي از سوي آنان بستگي دارد چرا که اگر با افزايش آمار مبتلايان به کرونا مرگ و مير بالا برود، مجبور به اعمال محدوديت هستيم که رعايت اين مساله مهم يعني پروتکل ها موجب مي شود تا کسب و کارها با اعمال محدوديت در پايان سال دچار آسيب نشوند.
وي در خصوص وضعيت واکسيناسيون  کرونا نيز اضافه کرد: در فاز اول واکسن‌ها در ۲ مرحله به گروه‌هاي هدف تزريق مي‌شود که در مرحله نخست کادر درماني فعال در آي سي يو، اورژانس بيمارستان مرتبط با کرونا و تمامي کادر درماني که در بخش بستري به نحوي با بيماران کرونايي سر و کار دارند و سپس کلينيک‌هاي خصوصي انجام مي شود، که اميدواريم تا پايان امسال اين مرحله از تزريق واکسن به جامعه هدف به اتمام برسد.
اين مسوول ادامه داد:در بخش دوم نيز  واکسن کرونا به سالمنداني که در مراکز تجمعي و يا خانه سالمندان و غيره هستند تزريق مي‌شود و طبق برنامه ريزي ها تزريق واکسن به گروه‌هاي عادي اواخر تابستان سال آينده انجام خواهد گرفت.
وي در خصوص وضعيت نامطلوب مطب‌ها و رعايت نشدن پروتکل‌هاي بهداشتي از سوي اين صنف نيز اظهار داشت: تعداد مطب‌هايي که پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي رعايت نمي‌شود بسيار ناچيز است و در اين خصوص تذکرات لازم  به اين مطب‌ها داده شده و تشديد برخورد نيز اعمال شده است.
اين مسوول خاطرنشان کرد: رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي از سوي مردم در اين حوزه نيز از اهميت دوچنداني برخوردار است چرا که بحث درمان در اين بين مطرح بوده و متفاوت تر است.
گفتني است، از ابتداي شروع کرونا تا کنون در استان زنجان شمار موارد مثبت بر اساس يافته هاي آزمايشگاهي به رقم ۴۷ هزار و ۵۹۰ رسيده است.

 
  
  

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today