نماد آخرین خبر

تخریب تپه باستانی سیراف متوقف شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تخریب تپه باستانی سیراف متوقف شد

باشگاه خبرنگاران/ فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان بوشهر گفت: جلوي تخريب تپه باستاني مشرف به کوه‌هاي اطراف بندر سيراف گرفته شد.

عبدالحميد حقاني، فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان بوشهر بيان کرد: ماموران يگان حفاظت ميراث فرهنگي سيراف در پي گشت زني، يک دستگاه لودر را که در حال تخريب تپه باستاني در اين بندر بود متوقف کردند.
وي ادامه داد: اين تپه‌هاي باستاني مشرف به کوه‌هاي اطراف بندر سيراف است که در نزديکي آثار ثبتي «اشکفت موسي»و «آتشکده» قرار دارند.
فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان بوشهر افزود: با توقف کار، پرونده قضايي براي افراد خاطي تشکيل شده و از طريق مراجع ذي‌صلاح در حال پيگيري است.
حقاني با اشاره به قدمت بندر کهن سيراف، عنوان کرد: اين بندر از گذشته‌ دور در دنياي تجارت شهرت داشته است و آثار ارزشمندي را در خود دارد. به همين علت، نيرو‌هاي توانمند و آشنا به منطقه در تيم گشت يگان حفاظت سيراف حضور دارند تا کمتر سودجويان آثار تاريخي سيراف را دست‌خوش تغيير قرار دهند.
وي بيان کرد: همکاري و همياري با نيروي انتظامي يکي از اولويت‌هاي ما بوده و بنا داريم در سال جديد با برگزاري سلسله نشست‌هايي با ديگر يگان‌هاي پيشگيري استان، زمينه تعاملات بيشتر را براي جلوگيري از جرائم در حوزه ميراث فرهنگي فراهم کنيم.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar