نماد آخرین خبر

شناسایی و دستگیری عامل انتشار فراخوان ساختگی فروش مسکن مهر

منبع
برنا
بروزرسانی
شناسایی و دستگیری عامل انتشار فراخوان ساختگی فروش مسکن مهر

برنا/ با هوشياري و تلاش کارشناسان پليس فتا استان عامل انتشار فراخوان ساختگي فروش مسکن مهر در فضاي مجازي شناسايي و دستگير شد.

سرگرد احسان بهمني، رئيس پليس فتا استان هرمزگان بيان کرد: در پي مراجعه و اعلام شکايت نماينده حقوقي يکي از ادارات کل استان مبني بر اينکه شخصي ناشناس با انتشار فراخوان ساختگي باعث تشويش اذهان عمومي و مزاحمت براي اين سازمان شده پيگيري موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس فتا استان قرار گرفت.
وي افزود: با بررسي هاي کارشناسي انجام شده مشخص شد شخصي در وب سايت ديوار آگهي منتشر کرده که واحد 75 متري خام در مجتمع مسکن مهر به دليل اينکه 4 سال خالي است به فردي بومي و متأهل و مستأجر که از امتياز مسکن مهر استفاده نکرده باشد به قيمت 120 ميليون تومان با امکانات کامل واگذار مي گردد و خريداران براي تعيين صلاحيت واگذاري به اداره راه و شهرسازي مراجعه کنند.
بهمني اظهار کرد: با توجه به انتشار اين آگهي و مراجعه جمعيت قابل توجهي به اداره مسکن و شهرسازي جهت پيگيري شرايط واگذاري واحد آپارتماني فوق الذکر و مجادله مراجعه کنندگان و مهيا شدن بستر شايعه پراکني ، با تلاش هاي همه جانبه کارشناسان پليس فتا عامل انتشار آگهي شناسايي شد.
رئيس پليس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با هماهنگي مقام قضايي متهم 37 ساله و شاغل در مشاور املاک دستگير و به پليس فتا انتقال و در بازجويي به عمل آمده به جرم ارتکابي اعتراف کرد.
وي تصريح کرد: متأسفانه اکثر اعمال مجرمانه در حوزه انتشار اکاذيب در فضاي مجازي، با انگيزه هاي ساختگي و خودفريبانه براي ارضاي غرايز و منافع شخصي است و فرافکني از خصوصيات ويژه اين مجرمين است که بر اساس ماده ۱۸ قانون جرايم رايانه‌اي، نشر اکاذيب در فضاي مجازي و با استفاده از داده‌هاي رايانه‌اي جرم تلقي شده و قابل تعقيب است و مجرمان به حبس از 91 روز تا 2 سال يا جزاي نقدي از 5 تا ۴۰ ميليون ريال يا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today