نماد آخرین خبر

گرانی مجدد مرغ در آستانه ماه رمضان

منبع
بروزرسانی
 گرانی مجدد مرغ در آستانه ماه رمضان

خاورستان/ در روزهاي اخير قيمت هر کيلوگرم گوشت مرغ در بازار به بيش از ۲۴ هزار تومان رسيده است.

بر اساس تصميم قرارگاه ساماندهي مرغ کشور قيمت مصوب مرغ گرم هر کيلوگرم، ۴ هزار و ۵۰۰ تومان گران‌تر شد و از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسيد؛ اين در حالي است که دو روز قبل از اتخاذ اين تصميم حسن روحاني رئيس جمهوري در جلسه ستاد تنظيم بازار گفته بود: هيچ گونه افزايشي تا انتهاي ماه مبارک رمضان پذيرفته نخواهد بود و تمامي دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها بايد تلاش کنند تا مرغ، به قيمت مصوب در اختيار مردم قرار گيرد.
علي ربيعي، سخنگوي دولت نيز همزمان با جلسه ستاد تنظيم بازار با حضور رئيس جمهور گفت: دولت ۶ ميليارد ارز ۴۲۰۰ توماني براساس بودجه ۱۴۰۰ براي برطرف کردن مشکل کمبود عرضه کالاهاي اساسي تخصيص داد و توليد و عرضه افزايش پيدا کرده و خوراک مرغ که عمدتا وارداتي است با عرض ۴۲۰۰ توماني وارد کشور مي‌شود.  
با اين حال قيمت گوشت مرغ در فروشگاه‌ها در ماه‌هاي اخير بيش از ۳ برابر شده و ۵ ماه پيش بود که ستاد تنظيم بازار قيمت مصوب مرغ را به ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان افزايش داد؛ در همين رابطه عباس قبادي معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و دبير ستاد تنظيم بازار بارها اعلام کرد قيمت‌ها تا پايان ماه رمضان تغييري نخواهد داشت و در زمينه نهاده‌ها نظر دامداران تامين خواهد شد.
در روزهاي گذشته در سال جديد، کمبود گوشت مرغ در تمام کشورباعث گلايه مردم شد. در سال گذشته کمبود گوشت مرغ يا افزايش قيمت آن را در کشور بسيار شاهد بوديم و با توجه به استفاده بسيار زياد مردم از گوشت مرغ با توجه به قيمت کمتر آن نسبت به گوشت گوسفند، نوسانات قيمت گوشت مرغ و کمبود آن قشر زيادي از جامعه را گلايه‌مند مي‌کند.

باتوجه به گذشت دو هفته از سال جديد و اتمام تعطيلات، به نظر مي‌رسد در حال حاضر کمبود گوشت مرغ در بازار مرتفع شده و موجود است.
طبق پيگيري تلفني خبرنگار ما روز گذشته قيمت هر کيلوگرم گوشت مرغ در بازار ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده و خوشبختانه شاهد کمبود گوشت مرغ در بازار نيستيم.
امروز قيمت هر کيلوگرم مرغ منجمد در مغازه‌هاي سطح شهر از ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان متفاوت بود.
يکي از فروشندگان مواد پروتئيني در اين خصوص گفت: قيمت گوشت مرغ هر روز صبح به مغازه‌داران اعلام مي‌شود.
وي افزود: تفاوت قيمت مرغ هرچند اندک در مغازه‌ها بستگي به فروشنده و حتي نقاط مختلف شهر دارد و براي همين در دو مغازه قيمت مرغ ۲۰۰ تومان اختلاف داشته است در حالي‌که بايد قيمت مرغ در همه جا يکسان باشد.
اين فروشنده بيان کرد: طي ديروز و امروز مرغ به ميزان کافي براي ما آورده شده و خوشبختانه مشکلي در تامين مرغ در حال حاضر ديده نمي‌شود.
وي در مورد قيمت هر کيلوگرم تخم مرغ اظهار کرد: قيمت تخم مرغ در حال حاضر ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و تخم مرغ نيز موجود است.

آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/