نماد آخرین خبر

کشف ۷۳۰ دستگاه استخراج رمزارز در خوزستان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
کشف ۷۳۰ دستگاه استخراج رمزارز در خوزستان

صدا و سيما/ ۷۳۰ دستگاه استخراج رمزارز غيرمجاز، در ۲ ماه پاياني سال ۱۳۹۹ و روز‌هاي آغازين سال جديد در ۱۰ شهرستان استان کشف و ضبط شد.

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق خوزستان با اشاره به برگزاري مانور‌هاي سراسري عمليات کشف دستگاه‌هاي رمز ارز غيرمجاز در سال گذشته عنوان کرد: با توجه به مصرف زياد برق تجهيزات استخراج رمز ارز، گروه‌هاي بازرسي حراست و مشترکين در ادارات برق سراسر استان به طور مستمر مصارف مشکوک را بررسي و رصد کرده و با متخلفان برخورد مي‌کنند. 
خدري افزود: تعداد ۷۳۰ دستگاه کشف شده نيز طي بازديد‌هاي نيرو‌هاي حراست و پليس برق شهرستان‌ها کشف و توسط نيروي انتظامي با دستورمقام قضايي جمع آوري شد.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق خوزستان تاکيد کرد: به منظور صيانت از حقوق مشترکان برق و بيت المال برخورد و جمع آوري انشعابات غيرمجاز در دستور کار اين مديريت قرار دارد.
ديماه سال گذشته تعداد ۲۲۱ دستگاه استخراج بيت کوين(ماينر) غيرمجاز در استان کشف شده است.
دستگاه‌هاي غيرمجاز توليد ارز ديجيتال(بيت کوين) علاوه بر مصرف بالاي برق و استفاده از تعرفه‌هاي ارزان، خسارت جبران ناپذيري به شبکه‌هاي توزيع برق وارد مي‌کند و بخشي از خاموشي‌هاي ناخواسته را سبب مي‌شود.
پول مجازي(بيت‌کوين) پيش از اين با استفاده از رايانه‌هاي خانگي توليد مي‌شد، اما در سال‌هاي اخير دستگاه‌هاي مخصوص استخراج اين پول مجازي (ماينر) ساخته شده که واردات و استفاده از آن‌ها در ايران غيرمجاز است.
استخراج ارز‌هاي ديجيتال به ويژه نوع بيت‌کوين نياز به مصرف بالاي برق دارد به گونه‌اي که براي استخراج هر واحد بيت‌کوين نياز به توليد ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قيمت نازل برق در ايران بسياري از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز ديجيتال با برق ارزان مي‌کنند، اين در حالي است که ارز ديجيتال توليد شده با اين برق رايگان به بالاترين نرخ در جهان خريد و فروش مي‌شود.

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today