نماد آخرین خبر

افزایش انفجاری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی قم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
افزایش انفجاری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی قم

باشگاه خبرنگاران/ رئيس مجتمع بيمارستاني شهيد بهشتي قم گفت: شيب مبتلايان به کرونا در حال افزايش است، ميزان سن مبتلايان نيز کاهش يافته، اما همگان بايد دستورالعمل هاي بهداشتي را رعايت کنند.

سيد ياسر فروغي رئيس مجتمع بيمارستاني شهيد بهشتي قم با بيان اينکه متأسفانه شيب ملايم که از اوايل اسفندماه با افزايش تعداد بيماران بستري در بيمارستان‌ها اميرالمومنين بعد از اوايل فروردين شيب صعودي شد و بعد از ۱۲ فروردين‌ماه امسال ظرفيت تخت‌هاي مرکز درماني امير المومنين تکميل شد و عملاً تخت ديگري در اين بيمارستان براي ارائه خدمات به بيماران و مبتلايان در اختيار نداشتيم، اظهار کرد: با دستور رياست دانشگاه علوم پزشکي سريعاً جلسه ستاد بحران تشکيل شد و در روز‌هاي گذشته دوباره بيمارستان کامکار نيز پذيرش بيماران و مبتلايان به کوويد ۱۹ را از سر گرفت.
مدير مجتمع بيمارستاني شهيد بهشتي قم با اشاره به افزايش تعداد بيماران در استان در روز‌هاي گذشته افزود: فکر مي‌کنم اين بيماري همان کوويد ۱۹ انگليسي است که قدرت سرايت اين ويروس به طرز محسوسي در استان افزايش پيدا کرده است.
فروغي با تاکيد بر اينکه شاهد افزايش انفجاري مراجعان و مبتلايان به مراکز درماني هستيم، ادامه داد: افراد بر اساس وسعت درگيري ريه، بد حالي و پايين بودن اکسيژن خون متوجه شده و به مراکز درماني مراجعه مي‌کنند.
او با اشاره به کاهش سن افراد مبتلا به کرونا در روز‌هاي گذشته گفت: سن بيماران و مبتلايان از افراد ميانسال و مسن با افراد جوان و نوجوان کاهش يافته و همگان بايد با رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي از ورود استان به منطقه قرمز کرونايي جلوگيري کنند.
رئيس مجتمع بيمارستاني شهيد بهشتي قم با بيان اينکه معمولاً يک دهم مراجعان به بيمارستان نياز به بستري دارند و ۹۰ درصد افراد را توصيه به قرنطينه خانگي مي‌کنيم، گفت: ممکن است در ۲ تا ۳ هفته آينده شاهد افزايش مرگ و مير نيز در استان باشيم.

آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday