برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پزشکان قم علیه کرونا واکسیناسیون می‌شوند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پزشکان قم علیه کرونا واکسیناسیون می‌شوند

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم گفت: پزشکان بخش غيردولتي و مطب دار اين استان عليه ويروس کرونا واکسيناسيون مي‌شوند.

محمدرضا قدير رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم در اين زمينه اظهار کرد: با توجه با اينکه بخشي از بار درماني کشور بر عهده پزشکان بخش خصوصي است که اين امر باعث شده اين قشر پرتلاش حوزه سلامت، همواره در معرض ابتلا به بيماري کوويد۱۹ قرار گيرند.
وي اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص واکسيناسيون افراد در معرض خطر، امکان تزريق واکسن به اين عزيزان که بيش از ۵۰ سال دارند فراهم شده است.
وي ادامه داد: به همين منظور با هماهنگي‌هاي به عمل آمده با سازمان نظام پزشکي استان،‌ تزريق واکسن کرونا به پزشکان اين بخش در برنامه واکسيناسيون استان قرار گرفت.
تاکنون حدود ۲ هزار دوز واکسن کرونا به اين استان وارد شده است؛ در مرحله نخست، ۳۸۰ دوز واکسن کرونا وارد قم شده که در ۲ مرحله به ۱۹۰ نفر از کادر درمان تزريق شد؛ در اين مرحله به کادر درمان و در مراحل بعد طبق دستورالعمل‌ها به سالمندان و جانبازان و کادر بهداشت تزريق مي‌شود.
تاکنون ۲۸۰ دوز واکسن به جانبازان و خانواده شهيدان قم تزريق شده و همچنين ۲۰ نفر از عوامل آرامستان بهشت معصومه(س) نيز واکسن کرونا دريافت کرده‌اند.
قم از ۲۵ اسفندماه سال گذشته از منطقه آبي وارد زرد کرونايي شد ‌و مسئولان ذي‌ربط درباره احتمال وخيم‌تر شدن وضعيت در صورت انجام سفر و دورهمي و ديدوبازديدهاي عيد از سوي شهروندان و همچنين رعايت نکردن شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي هشدار داده بودند.
از ۱۳ فروردين‌ماه هم‌زمان با خيز چهارم کرونا در کشور، استان قم نيز از جمله مناطقي است که در وضعيت نارنجي قرار گرفت.

آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday