برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عرضه هرگونه مرغ قطعه‌بندی شده ممنوع است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عرضه هرگونه مرغ قطعه‌بندی شده ممنوع است

ايرنا/ رئيس سازمان جهاد کشاورزي ايلام گفت: قطعه بندي مرغ و کشتار غير مجاز به دليل افزايش خودسرانه قيمت مرغ و اختلال در روند بازار ممنوع و با متخلفان برخورد مي‌شود.

محمدعلي اقدسي، رئيس سازمان جهاد کشاورزي ايلام روز چهارشنبه اظهار داشت: با وجود رعايت قيمت مصوب مرغ برخي از افراد سودجو با قطعه بندي آنها را با قيمت بسيار بالاتري عرضه مي کردند که موجب ايجاد اختلال در روند بازار مي شد.
وي افزود: همچنين کشتارهاي غير مجاز با توجه به اينکه تهديدي جدي براي سلامت مردم بشمار مي روند نيز ممنوع شده اند.
رييس سازمان جهاد کشاورزي ايلام از تامين گوشت مرغ مورد نياز مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد و يادآور شد: پيش بيني هاي لازم براي تامين مرغ کشتار روز انديشيده شده و اولويت تهيه و تامين مرغ با بازار استان است.
اقدسي تاکيد کرد: اکنون روزانه چهار هزار و ۵۰۰ تن مرغ در استان توليد مي شود که ۲ هزار تن در استان مصرف و مابقي به خارج از استان ارسال مي شود.

وي با اشاره به اينکه مشکلاتي در سطح بازار براي عدم توزيع نامناسب گوشت مرغ وجود داشت، گفت: برخي از افراد دلال مرغ کشتار روز استان را با قيمت مصوب خريداري و در استان هاي مجاور با قيمت بالاتر عرضه مي کردند که افراد خاطي شناسايي و به مراجعه قضايي معرفي شده اند.
رييس سازمان جهاد کشاورزي ايلام اضافه کرد: با دستور رييس جمهور قرارگاه ساماندهي مرغ در کشور تشکيل شده که در استان ايلام نيز به رياست معاون اقتصادي استاندار اولين نشست آن برگزار شده است.
اقدسي گفت: بر اساس تصميم اين قرارگاه قيمت هر کيلوگرم مرغ تعيين و آناليز قيمتي آن براي مرغدار، کشتارگاه ، توزيع کننده عمده و خرده فروش محاسبه و اعلام شده است که اميدواريم با تک نرخي شدن قيمت ها خروج غيرقانوني و دلالي حذف شود.
روزانه در ۲ کشتارگاه ايلام ۶۰ تا ۷۰ هزار قطعه مرغ کشتار مي شود که ۲۵ هزار قطعه به مصرف استان و مابقي به خارج از استان ارسال مي شود.

آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره