برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اصناف غیرضروری در سنندج تعطیل شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اصناف غیرضروری در سنندج تعطیل شد

ايرنا/ رئيس مرکز بهداشت سنندج گفت: با توجه به افزايش شمار مبتلايان به بيماري کرونا در اين شهرستان و شروع موج چهارم اين بيماري، بر اساس مصوبه ستاد شهرستاني مقابله با کرونا اصناف غير ضرور به مدت ۱۵ روز تعطيل شد.

دکتر جهانبخش يوسفي، رئيس مرکز بهداشت سنندج اظهار کرد: با توجه به شروع موج چهارم بيماري کرونا وافزايش شمار مبتلايان به اين بيماري وگسترش سريع آن،  ستاد شهرستاني مقابله با کرونا  ضمن تشکيل جلسه اضطراري مصوب کرد که مشاغل گروهاي ۲، سه و چهار(غيرضروري) به مدت ۱۵ روز از ۲۰ فروردين ماه تعطيل شده و فقط مشاغل گروه يک مي‌توانند با رعايت کامل پروتکل‌هاي بهداشتي به فعاليت خود ادامه دهند.
وي با اشاره به روند بازرسي‌هاي مستمردر سطح شهر در زمينه جلوگيري از برگزاري مناسبت‌هاي دورهمي و مجالس مختلف گفت: بازرسان اين مرکز در چهار روز گذشته از برگزاري ۱۴ مورد مراسم و مناسبت‌هاي مختلف به علت عدم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و ازدحام جمعيت ممانعت به وجود آورده و آموزش‌ها و تذکر قانوني لازم را به متصديان و بانيان اين مجالس ارائه کردند.
رئيس مرکز بهداشت سنندج بيان کرد: سرکشي و بارزسي‌هاي مستمر در سطح شهر از مشاغل گروه هاي ياد شده نسبت افزايش يافته و برابر قانون با متخلفان برخورد مي‌شود.
يوسفي با ابراز تاسف از در گذشت تعدادي از بيماران مبتلا به کرونا رد روزهاي اخير در اين شهرستان، افزود: غسل و تدفين اموات با رعايت کامل پروتکل‌هاي بهداشتي و با نظارت مستقيم کارشناسان بهداشت محيط در آرامستان بهشت محمدي بانجام شد.
وي به نظارت بر برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي کشتي آزاد در سالن آزادي سنندج اشاره کرد و گفت: اکيپ هاي ضربتي بهداشت محيط ضمن حضور کامل در زمان برگزاري مسابقات از ورود افراد متفرقه به داخل سالن جلوگيري و تماشاگران  را از سالن خارج کرده‌اند و بر برگزاري مسابقات بر اساس شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي در اين زمينه و جدول وزن کشي ورزشکاران داخل سالن نظارت کامل دارند.
رئيس مرکز بهداشت سنندج به فعاليت مراکز۱۶ ساعته سرپايي نمونه‌گيري کرونا به انجام ۶۱۶ مورد تست کرونا از شهروندان سنندجي در چهار روز گذشته اشاره و اظهار داشت: در هفته گذشته ۲ هزار و ۹۴۸ نفراز مردم سنندج مورد غربالگري قرار گرفتند.
يوسفي گفت: ۲۱ گشت مشترک ستادي از چهار اداره و ۱۰۰ واحد صنفي و در قالب بازرسي‌هاي محيطي هم از ۵۲۵ واحد صنفي مختلف شهرستان بازرسي انجام دادند.
وي افزود: صدور ۲۸ اخطاريه ۲۴ ساعته بهداشتي و پلمب يک واحد صنفي به دليل عدم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي از جمله فعاليت اين اکيپ‌ها بوده است.
رئيس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به پيگيري ۲۱ مورد اخطاريه صادر شده است، افزود: چهار مورد شکايات مردمي از صنوف ثبت شده در سامانه ۱۹۰ نيز براي حصول نتيجه پيگيري شد.
يوسفي با اشاره به بازديد از مراکز تهيه و عرضه غذاي آماده گفت: در طي همين زمان ۱۲۵ مرکز تهيه و توزيع وعرضه مواد غذايي و رستوران مورد بازديد قرار گرفته و در اين زمينه ۱۲ مورد نمونه برداري از مواد غذايي انجام و ۷۰ کيلوگرم مواد غذايي فاسد و تاريخ گذشته ضبط شد.

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online