برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۱۰ مرحله دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

منبع
بروزرسانی
۱۰ مرحله دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

ايران نيوز/ براساس تصميمات اتخاذ شده در ستاد اقتصادي دولت که از سوي رئيس‌جمهور اعلام شد، مقرر شده که به ازاي هر برگ سهام عدالت يک ميليون توماني ۱۴ ميليون اعتبار و براي هر برگ سهام عدالت ۵۰۰ هزار توماني هفت ميليون تومان اعتبار در کارت‌هاي سهام عدالت لحاظ شود. نحوه دريافت کارت‌هاي اعتباري با پشتوانه سهام عدالت و بازپرداخت آن در ادامه مي‌آيد.

۱. متقاضيان دريافت کارت اعتباري در گام اول بايد با ثبت نام در سامانه سجام احرازهويت شوند که اين فرآيند به صورت غيرحضوري قابل انجام است.
۲. پس از ارائه درخواست به بانک‌ها و دريافت کارت اعتباري، افراد مي‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌هاي مشخص‌شده، اقدام به خريد تا سقف درنظرگرفته‌شده در کارت اعتباري خود کنند.
۳. ضمانت اين کارت‌هاي اعتباري، برگه‌هاي سهام عدالت است و نيازي به ساير مدارک جهت ضمانت و توثيق کارت نيست؛ به عبارت ديگر جايگزين ضامن در اين پروسه براي دريافت کارت اعتباري، مانده اوراق سهام عدالت افراد است.
۴. سهامداران براي احراز شرايط دريافت کارت‌هاي اعتباري به هيچ عنوان نياز به مراجعه حضوري به بانک‌ها ندارند و تمامي فرآيندهاي لازم در اين زمينه به صورت غيرحضوري و الکترونيکي انجام مي‌شود.

۵. چنانچه سهامداران نتوانند به تعهدات خود در قبال بازپرداخت مبالغ کارت‌هاي اعتباري عمل کنند، سهام عدالت آنها توسط بانک به فروش مي‌رسد. اين در حالي است که در صورت بازپرداخت اقساط اين کارت‌ها توسط افراد به شکل منظم، اصل سهام آنها که در وثيقه است، باقي مي‌ماند و عوايدي مانند سود سالانه، حضور در مجمع و حق راي متعلق به سهامدار عدالت پابرجا بوده و توسط سهامداران عدالت قابل استفاده خواهد بود.
۶. اگر سهامداران توانستند تا يک ماه مبلغ را به بانک بازگردانند، اين مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود اما اگر از يک ماه عبور کرد و مبلغ را پرداخت نکردند، اين اعتبار به تسهيلات سه‌ساله تبديل خواهد شد.
۷. در حال حاضر دو بانک ملي و تجارت به صورت الکترونيکي به سهامداران عدالت، کارت اعتباري ارائه مي‌دهند. براي دريافت اين کارت نياز به مراجعه حضوري نيست و درخواست به صورت الکترونيکي به همراه مدارک ارسال مي‌شود و تا سه روز ديگر کارت اعتباري براي سهامداران صادر خواهد شد.
۸. تمهيداتي در نظر گرفته شده تا در صورت امکان از کارت اعتباري فيزيکي استفاده نشود و خريدها از طريق کيوآرکد انجام شود.
۹. نرخ سودي که براي اين کارت‌هاي اعتباري در نظر گرفته شده، ۱۸ درصد است، اما اگر مصرف‌کننده اين کارت‌ها تا آخر هر ماه مبلغ کارت را تسويه کند، هيچ سودي از او هم گرفته نمي‌شود.
۱۰. افرادي که از طريق بانک ملي اقدام مي‌کنند بايد به «سامانه ايوا» و افرادي که از طريق بانک تجارت اقدام مي‌کنند بايد به «سامانه زمرد» مراجعه کرده و مراحل احراز هويت را در آن سپري کنند. مدارک مورد نياز بارگذاري، شناسنامه و کارت ملي است که اگر سيمکارت به نام افراد باشد بلافاصله شماره تاييد، پيامک مي‌شود که اين شماره بايد در سامانه ثبت شود. پس از آن سامانه مذکور به شرکت سپرده‌گذاري مرکزي لينک مي‌شود و مراحل بعدي صدور کارت اعتباري براي متقاضي انجام خواهد شد.

آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/