برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تعداد افراد مشکوک به کرونا در یزد به ۵۰۲ نفر رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تعداد افراد مشکوک به کرونا در یزد به ۵۰۲ نفر رسید

ايرنا/ سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي يزد تعداد افراد مشکوک به کرونا در استان را ۵۰۲ نفر ذکر کرد و گفت: افزايش مبتلايان به اين ويروس در استان روند صعودي دارد.

سيدابراهيم سلماني، سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد در اين خصوص اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۵۴ فرد مشکوک به کرونا در بيمارستان هاي استان يزد پذيرش شدند و از مجموع بيماران ۶۷ نفر به دليل وخامت حال آنها در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري هستند.
وي از مردم خواست بيماري کوويد۱۹ را جدي بگيرند، شيوه نامه‌هاي بهداشتي را رعايت و از برگزاري دورهمي هاي خانوادگي و حضور در شهر جدا خودداري کنند و در خانه که امن ترين پناهگاه براي پيشگيري از ابتلاي افراد به کروناست، بمانند.
همچنين سلماني شنبه هفته جاري گفته بود که در  سه هفته گذشته بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي سه  هزار و ۸۱۸ فرد مبتلاي قطعي به کرونا در استان شناسايي شدند و از مبتلايان شناسايي شده، ۴۹۵ نفر در بيمارستان  بستري و سه هزار و ۳۲۳ نفر هم در منزل دوره درمان خود را ادامه دادند.
وي افزود: از مجموع افراد شناسايي شده ۲ هزار و ۳۲۷ نفر مربوط به شهرستان يزد(با حدود ۶۰ درصد جمعيت استان) است و در اين مدت ۴۰۵ نفر هم در خاتم(با ۴۵ هزار نفر جمعيت)، ۲۸۵ نفر در اردکان، ۱۹۶ نفر در مهريز، ۱۶۵ تن در تفت،۱۵۸ نفر در ابرکوه،۱۳۳ تن در ميبد، ۷۲ بيمار از  اشکذر ،۴۴  نفر از بهاباد و ۳۳ نفر هم بافق  شناسايي شدند.
به گفته سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي يزد در سه هفته گذشته ۳۲ تن از بيماران مبتلا به کوويد۱۹ در استان جان خود را از دست دادند و در حال حاضر رعايت فاصله اجتماعي در استان به ۳۷ درصد و استفاده از ماسک در استان به ۴۶ درصد کاهش يافت.
وي تاکيد کرد: بين رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي و افزايش بيماري رابطه مستقيم وجود دارد و با رعايت بيش از پيش شيوه نامه هاي بهداشتي از ميزان خسارت، ابتلا و مرگ و مير در استان کاسته مي شود.


آخرين خبر يزد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today