برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۳۵ درصد تست‌های کرونا در کرمانشاه مثبت می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
۳۵ درصد تست‌های کرونا در کرمانشاه مثبت می‌شود

ايسنا/ معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه با اشاره به افزايش موارد مثبت کرونا در استان گفت: در حال حاضر 30 تا 35 درصد تست‌هاي گرفته شده مثبت مي‌شود.

دکتر ابراهيم شکيبا، معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه با اشاره به افزايش تعداد مبتلايان کرونا در استان در روزهاي اخير، بيان داشت: در روزهاي اخير شاهد افزايش شمار مبتلايان کرونا هستيم و موارد مثبت تست‌هاي کرونا به سرعت در حال افزايش است.
وي با اشاره به انجام روزانه بيش از 2500 مورد تست PCR و تست سريع در استان، گفت: متاسفانه در روزهاي اخير 30 تا 35 درصد موارد اين تست‌ها مثبت مي شود و اين درحالي است که پيش از شروع موج چهارم تنها 10 درصد تست‌ها مثبت مي‌شد.
شکيبا گفت: اين افزايش موارد مثبت به شدت نگران کننده است، چرا که به دنبال افزايش موارد مثبت، تعداد بستري‌ها در هفته هاي آينده افزايش چشمگيري پيدا کرده و به دنبال آن نيز تعداد بيماران بدحال و فوتي کرونا افزايش مي يابد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه با اشاره به کاهش سطح رعايت پروتکل هاي بهداشتي در جامعه، گفت: متاسفانه در هفته هاي اخير شاهد کاهش رعايت پروتکل هاي بهداشتي، بويژه استفاده از ماسک در سطح جامعه هستيم و همين مي شود که امروز با افزايش شمار مبتلايان مواجه مي شويم.
وي افزود: رابطه معناداري ميان رعايت پروتکل ها با تعداد مبتلايان وجود دارد و هرچه سطح رعايت پروتکل ها بالاتر برود قطعا شمار مبتلايان کم مي شود.
شکيبا با اشاره به شروع موج چهارم کرونا در کشور و استان گفت: اين موج متفاوت از موج هاي قبلي است و با توجه به اينکه در اين موج با کروناي انگليسي مواجه هستيم، سرعت و شدت اين موج به مراتب نسبت به موج هاي قبلي بيشتر است.

وي افزود: ويروس کروناي انگليسي قدرت سرايت بالا و در عين حال شدت بيماري زايي بالايي دارد و اين امر مي طلبد که مردم بيش از پيش رعايت پروتکل هاي بهداشتي را داشته باشند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه در ادامه از اتمام واکسيناسيون تمامي کادر بهداشت و درمان تا دو هفته ديگر خبر داد وافزود: اواخر هفته جاري محموله خوبي از واکسن کرونا به استان مي رسد و تا يکي دو هفته ديگر کار واکسيناسيون کادر بهداشت و درمان به پايان مي رسد.
وي افزود: واکسيناسيون سالمندان، بيماران خاص و جانبازان هم ظرف چند هفته آينده انجام شده و فاز اول آن به پايان مي رسد.

آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today