برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تخت‌های ICU بیمارستان دزفول از بیماران کرونایی پر شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تخت‌های ICU بیمارستان دزفول از بیماران کرونایی پر شد

ايرنا/ سرپرست بخش‌هاي ICU بيمارستان بزرگ دزفول گفت: تخت‌هاي چهار بخش مراقبت‌هاي ويژه(ICU) بيمارستان بزرگ دزفول از بيماران کرونايي اشباع شده و تخت خالي براي بستري ساير بيماران در اين بخش‌ها وجود ندارد.

فرهاد نعنايي، سرپرست بخش‌هاي ICU بيمارستان بزرگ دزفول با اعلام اين مطلب، اظهار کرد: حدود ۵۰ تخت در چهار بخش ICU اين بيمارستان با حداکثر توان در خدمت بيماران کرونايي بدحال هستند.
اين متخصص بيهوشي به خانواده‌ها توصيه کرد با مشاهده کوچکترين علايم از جمله تب، بيحالي، علايم ريوي و گوارشي، عصبي، و دردهاي جانبي، به کرونا مشکوک شوند مگر اينکه خلاف آن ثابت شود.
وي افزود: بايد تلاش شود مراحل اوليه بيماري از دست نرود يعني بيمار در شرايط اوليه بيماري به مراکز بهداشتي درماني مراجعه کند و اجازه داده نشود بيماري مسلط شده و درگيري ويروس شدت پيدا کند. 
وي ادامه داد: بي تفاوتي نسبت به علايم کرونا باعث مي‌شود بيمار شرايط بدي را پشت سر گذاشته و بخش‌هايي از ارگان‌هاي بدن درگير شوند که در آن صورت کنترل آن دشوار است اين در حالي است که اگر در مراحل اوليه بيماران به بيمارستان مراجعه کنند مي‌توان به صورت سرپايي آنها را درمان کرد و حتي به بستري در بخش‌هاي عادي و ويژه نياز نداشته باشند.
نعنايي با بيان اينکه تخت‌هاي همه بخش‌هاي اين بيمارستان دزفول پرشده افزود: تعدادي از بيماران منتظر خالي شدن تخت ‌براي بستري هستند.
مسوول بخش‌هاي ICU بيمارستان بزرگ دزفول ادامه داد: هم اکنون اگر بيماري نياز به ICU داشت در بخش هاي حاد تنفسي بستري مي‌شود و از اقدامات درماني توسط پرستاران و کادر درمان که به آنها آموزش داده شده بهره‌مند مي‌شوند تا تخت خالي و امکان بستري در بخش‌هاي ويژه فراهم شود.
اين متخصص بيهوشي اضافه کرد: درصد زيادي از بيماراني که در ICU بستري مي‌شوند روند بهبودي را طي مي کنند ولي ۱۰ تا ۲۰ درصد آنها مجبور به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعي مي‌شوند؛ پزشک زماني که احساس کند بيمار دارد از دست مي رود از دستگاه تنفس مصنوعي براي وي استفاده مي‌کند.
وي گفت: ۵۰ درصد افرادي که از دستگاه تنفس مصنوعي استفاده مي‌کنند فوت مي‌کنند.
 
  
  

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today