برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بیمارستان‌های چهارمحال‌وبختیاری فقط ۱۰ درصد دیگر ظرفیت بستری کرونایی دارد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
بیمارستان‌های چهارمحال‌وبختیاری فقط ۱۰ درصد دیگر ظرفیت بستری کرونایی دارد

تسنيم/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با اشاره به انتشار بسيار سريع نوع جهش يافته ويروس کرونا، گفت: بيمارستان‌هاي چهارمحال و بختياري فقط ۱۰ درصد ديگر ظرفيت دارد.

مجيد شيراني، رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد ظهر امروز در قرارگاه ستاد استاني پيشگيري و مقابله با ويروس کرونا با اشاره به سرعت بسيار بالاي انتشار بيماري در نوع جهش يافته، اظهار داشت: بيمارستان‌هاي استان فقط 10 درصد ديگر ظرفيت دارد و طي روز گذشته 520 نفر بيمار کرونايي بستري در استان داشتيم.
وي با تاکيد بر تشديد محدوديت‌ها و ممنوعيت‌ها بيان داشت: بايد در سراسر استان نظارت‌ها بيشتر و تعطيلي‌ها به صورت صحيح انجام شود تا از شيوع گسترده بيماري جلوگيري کنيم؛ بيشترين ميزان پلمب در شهرستان لردگان با 350 مورد بوده که نشان‌دهنده شدت و جديت در نظارت‌ها است، شهرستان لردگان با 99 درصد بالاترين ميزان رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي در استان را دارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد عنوان داشت: مصوبات قرارگاه از سوي دستگاه‌هاي دولتي اجرا نمي‌شود، همچنين لازم است وظيفه نظارتي از عهده دانشگاه خارج و در هر شهرستان با هدايت فرمانداران و توليت بسيج‌، اکيپ‌هاي محلي گشت‌زني را انجام و به افرادي که در سطح شهرها، پياده‌روها، مقابل فروشگا‌ه‌ها و .....تجمع ايجاد کرده و مسائل بهداشت عمومي را رعايت نمي‌کنند، تذکر دهند.
شيراني تصريح کرد: خيابان‌هاي اصلي شهرهاي بزرگ استان در ساعات پرتردد بايد بسته و گل‌فروشي‌ها، شيريني‌فروشي‌ها، اغذيه‌فروشي‌ها، کافي‌شاپ‌ها نيز بايد بسته يا فعاليت‌شان محدود شود. همچنين صنوف تعميراتي به ويژه در مجتمع فناوران شهرکرد بايد شيفت‌بندي و از تجمع جلوگيري شود.


آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday