برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار جدی در خصوص کم آبی در البرز

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار جدی در خصوص کم آبی در البرز

فارس/ مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان البرز گفت: در استان البرز با ۳۳ درصد کاهش بارش مواجه هستيم و ذخيره سد طالقان نيز ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

داوود نجفيان، مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان البرز با اشاره به کاهش بارش و نزولات آسماني در سال جاري، اظهار کرد: در پي دو سه سال متوالي و شرايط مناسب بارش در کشور، در سال آبيِ جاري نسبت به سال گذشته در استان البرز، با حدود ۳۳ درصد کاهش بارش مواجه هستيم و آمار بلندمدت به طور متوسط ۴ درصد منفي بوده است.
وي با بيان اينکه پيش بيني‌ها نشان مي دهد که ورودي بارش‌ها در البرز نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود، افزود: با توجه به پيش‌بيني‌هاي انجام شده در خصوص احتمال کاهش بارش و کاهش ذخاير برفي در حوزه سدهاي طالقان و کرج، بخشي از اين شکاف با مديريت سدها مرتفع شده است.
به گفته مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان البرز در حال حاضر از ظرفيت ۱۸۰ ميليون مترمکعب در سد کرج، ۱۵۵ ميليون مترمکعب پر از آب است و نسبت به سال گذشته به ميزان ۷ درصد شرايط بهتري دارد، اما در سد طالقان از ظرفيت ۴۲۰ ميليون متر مکعبي، ۱۰۰ ميليون مترمکعب خالي است و حجم آب اين سد ۸ درصد نسبت به سال گذشته منفي است.
نجفيان با بيان اينکه در ارديبهشت ماه علاوه بر افزايش دما، بارش‌هاي خوبي در استان پيش بيني شده است، افزود: با توجه به کاهش بارش‌ها و افزايش دما، امسال آبياري در بخش کشاورزي زودتر از سال‌هاي گذشته شروع شده است، در سال گذشته تا اواسط ارديبهشت ماه، آبياري از چاه هاي زيرزميني نداشتيم، در حالي که امسال آبياري توسط چاه ها از اسفندماه آغاز شده که نشان مي دهد فشار بر روي آب خوان‌ها نيز بيشتر خواهد بود.
وي تصريح کرد: هشدار کاملا جدي است و ۳۳ درصد کاهش بارش‌ها در استان آمار بي‌سابقه‌اي است که نشان مي‌دهد، سال سختي را پيش رو خواهيم داشت.
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان البرز
گفت: از مردم شريف استان در بخش شرب انتظار داريم، صرفه‌جويي‌هاي لازم را مورد توجه قرار دهند؛ ضمن اينکه تمهيدات لازم پيش‌بيني شده که امسال را با کمترين تنش پشت سر بگذاريم.

آخرين خبر البرز در اينستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday