برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

یادداشت/ معارفه‌ای با طعم واکسن خارج از نوبت!

منبع
فارس
بروزرسانی
یادداشت/ معارفه‌ای با طعم واکسن خارج از نوبت!

فارس/ مرتضي آژند/ معارفه شهردار اهواز با حضور مسئولان ارشد استان در حالي برگزار شده که بحث استفاده غيرقانوني از سهميه واکسن غسال ها و پاکبانان در اهواز و آبادان موضوع داغ رسانه ها در کشور است و صحبت از پيگيري قضايي نيز به ميان آمده است.

شهرداري که نام او بيشتر از هر چيز ديگري به استفاده غير قانوني از سهميه واکسن کرونا غسال ها گره خورده و اين شاخص ترين اقدام وي در مدت کوتاه صدارت بر شهرداري کلانشهر اهواز بوده است، امروز با حضور مسئولان ارشد استاني و اعضاي شوراي شهر معارفه شد.
معمولا صحبت هاي آيين معارفه مشخص و از يک جنس است، کمي به کم و کاستي هاي موجود و انداختن به مدير قبلي شروع مي شود و سپس از وعده و وعيد مي گويند و اينکه آمده ايم مثلا شهر را به مسير توسعه برگردانيم و اين خواهيم کرد و آن. بهاري مي کارند که خودشان هم مي دانند سبزي آن را نخواهند ديد و اين مردم هستند که بايد خزان آن را تحمل کنند.
معارفه نوشادي شهردار اهواز هم از همين جنس معارفه ها بوده که مدت هاست ديگر جذابيتي ندارند اما اين قابليت را داشت که آن را از يک خبر معمولي به خبري مهم تبديل کنند. اگر از حاضرين در نشست کسي شهردار را به دليل استفاده نادرست و خارج از نوبت از سهميه واکسن غسال ها بازخواست مي کرد يا شهردار نوشادي به عنوان برادر بزرگتر شجاعت به خرج مي داد و براي اقدام غيراخلاقي خود که برادران کوچکتر در آبادان از او الگو گرفتند، عذرخواهي مي کرد.
معارفه شهردار اهواز با حضور مسئولان ارشد استان در حالي برگزار شده که بحث استفاده غيرقانوني از سهميه واکسن غسال ها و پاکبانان در اهواز و آبادان موضوع داغ رسانه ها در کشور است و صحبت از پيگيري قضايي نيز به ميان آمده است. همين مي طلبيد که معارفه شهردار اهواز در دنياي موازي ديگري برگزار نشود و همه چيز گل و بلبل نباشد.
يک تذکر، يک بازخواست و يک عذرخواهي حداقل چيزي بوده که بايد از جلسه امروز به بيرون مخابره مي شد تا مردم بدانند که متوليان قانون به قانون گريزي حساس هستند نه اينکه جلسه اي با مهر و صفا برگزار شود و براي کسي هم مهم نباشد چه اتفاقي رخ داده و بازخورد اين نوع رفتارها در جامعه چگونه است.
بالاخره مردمي که در موضوع کرونا بيش از پنج هزار نفر در استان و حدود ۶۷ هزار نفر در کشور قرباني داده اند و مدت هاست در وضعيت قرمز و سياه اسير شده اند برايشان مهم است که “دوزهاي کمياب زندگي بخش”، بر اساس کدام دستورالعمل ها تزريق مي شوند و اگر قانوني در اين زمينه وجود دارد که وزارت بهداشت مي گويد هست، انتظار دارند با تزريق خارج از نوبتي که با سواستفاده از جايگاه و رانت انجام مي شود برخورد صورت بگيرد.
عادي جلوه دادن موضوع و عادي برخورد کردن با اين تخلف که گويا هيچ نشده است اين شائبه را پررنگ مي کند که شايد موارد رسانه اي شده تنها تزريق هاي غيرمجاز نبوده و تنها از بدشانسي مديران شهرداري اهواز و آبادان بوده که اقدام آنها رسانه اي شده است. آسيب مهم تر اين برخورد نکردن ها، نارضايتي و بي اعتمادي است که در جامعه تشديد مي شود و واکسيناسيون حداقلي را زير سوال مي برد.
مگر نارضايتي مردم و اعتمادهاي سوخته شده براي کسي تاکنون مهم بوده که در واکسينه کردن خارج از نوبت مديران شهرداري اهواز و آبادان مهم باشد؟ اگر مهم بود حداقل در اين بازه زماني معارفه شهردار اهواز برگزار نمي شد تا با مانور قدرت و بي اعتنايي به انتقادها، نمکي بر زخم مردم پاشيده شود.

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today