برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واردات واکسن کرونا برای واکسیناسیون کارگران

منبع
شبکه خبر
بروزرسانی
 واردات واکسن کرونا برای واکسیناسیون کارگران

شبکه خبر/ رئيس اتاق بازرگاني تهران از انعقاد قرارداد واردات ۶ ميليون دوز واکسن کرونا توسط بخش خصوصي براي واکسيناسيون کارگران خطوط توليد خبر داد.

آقاي مسعود خوانساري، رئيس اتاق بازرگاني تهران در نشست هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني تهران گفت: اگر مراحل اداري اين قرارداد انجام شود واکسن‌ها به تدريج و مرحله به مرحله وارد کشور مي‌شود که البته در اين مرحله هدف اين است که بخش توليد و به ويژه کارگران را واکسينه کنيم تا خللي در توليد ايجاد نشود.
وي با بيان اينکه ارز اختصاص داده شده براي واردات اين واکسن ارز آزاد است افزود: انتظار ما اين است، صاحبان مشاغل و کارخانه‌ها هزينه تامين واکسن‌ها را تامين کند تا هزينه به کارگران تحميل نشود.
رئيس اتاق بازرگاني تهران ادامه داد: البته فکر مي‌کنم اگر اين کار اجرايي شود، سلامتي کارخانه و چرخش توليد ايجاد مي‌کند، پس هر مديري اين هزينه‌ها را خود تقبل کند.
خوانساري گفت: اتاق بازرگاني به عنوان مسئوليت اجتماعي خود به اين ماجرا ورود کرد تا با توجه به تاکيد رئيس جمهور مبني بر کمک بخش خصوصي براي واردات واکسن به کمک دولت بشتابد از اين رو از ابتداي سال از بخش خصوصي و به ويژه شرکت‌هاي معتبر واردات و ساخت دارو دعوت کرديم تا به سرعت فعال و جدي وارد اين عرصه شوند، زيرا بيشتر شرکت‌هاي توليد کننده واکسن، واکسن‌هاي خود را به فروش رسانده بودند.

وي افزود: شرکت‌هاي ياد شده با توجه به اعتباري که داشتند در اين عرصه ورود و تقبل کردند که منفعت و سودي از واردات واکسن نداشته باشند و اين واکسن‌ها را با قيمت تمام شده عرضه کنند که اميدواريم با مجوز‌هاي صادر شده از سوي وزارت بهداشت اين واکسن‌ها به زودي وارد و با نظارت ستاد کرونا توزيع شود.

آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/