logo

اکثریت شهرستان‌های کرمان در وضعیت قرمز کرونایی هستند

منبع
مهر
بروزرسانی
اکثریت شهرستان‌های کرمان در وضعیت قرمز کرونایی هستند

مهر/ سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي کرمان گفت: در حال حاضر اکثريت شهرستان‌هاي استان کرمان داراي وضعيت قرمز و چند شهرستان محدود نارنجي هستند.

مهدي شفيعي، سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي کرمان اظهار کرد: متأسفانه در استان کرمان اکثر قريب به يقين شهرها طي دو هفته اخير با سرعت باور نکردني حتي از وضعيت آبي به حالت قرمز در آمده اند.
وي گفت: در حال حاضر اکثريت شهرستان‌هاي استان کرمان داراي وضعيت قرمز و چند شهرستان محدود نارنجي هستند.
شفيعي بيان کرد: وقتي آمار بيماران مبتلا به کرونا بالا مي‌رود تعدادي از مبتلايان به علت درگيري زياد بافت ريه نيازمند خدمات آي سي يو مي‌شوند. متأسفانه درصد قابل توجهي از افراد بستري در آي سي يو به دليل درگيري شديدي که دارند باوجود زحماتي که براي حفظ حيات آنها کشيده مي‌شود، جان خود را از دست مي‌روند.
سخنگوي ستاد مقابله با کروناي استان کرمان گفت: با بالا رفتن آمار بيماران آي سي يو نگراني در خصوص افزايش آمار مرگ و مير در روزهاي آينده بيشتر مي‌شود.
وي بيان کرد: باوجود اينکه کرونا يک بيماري ويروسي است و جزو بيماري‌هاي عفوني طبقه بندي مي‌شود؛ اما آن عاملي که باعث مرگ و مير مي‌شود، درگيري ريه در فاز التهابي است.
شفيعي ادامه داد: وقتي ويروس وارد بدن مي‌شود تمام سيستم‌هاي بدن را درگير مي‌کند که در اين حالت سيستم بدن به شدت واکنش نشان مي‌دهد و فاکتورهاي التهابي از سلول‌هاي ايمني بدن براي مقابله با ويروس آزاد مي‌شود. اين فاکتورهاي التهابي هستند که بافت ريه را به شدت تحت تأثير قرار مي‌دهند.
سخنگوي ستاد مقابله با کروناي استان کرمان گفت: وضعيت جسمي، شرايط سيستم ايمني و وضعيت پاسخ سلول‌هاي ايمني به اين التهاب است که وضيعت فرد را رقم مي‌زند و بر اين اساس مشخص مي‌شود که آيا فرد درگيري ريه شديد پيدا مي‌کند و به سمت فرم‌هاي وخيم و شديد بيماري مي‌رود يا درگيري زيادي در ريه ايجاد نمي‌شود و در فرم‌هاي خفيف يا معمولي باقي مي‌ماند.

آخرين خبر کرمان در اينستاگرام :
Instagram.com/kerman_akhbar