آزمون پایههای نهم و دوازدهم در قزوین حضوری است

ايسنا/ مديرکل آموزش و پرورش استان قزوين گفت: امسال همه آزمونها به استثناي پايه نهم و دوازدهم بهصورت غيرحضوري برگزار خواهد شد البته خانوادهها اصرار دارند در اين ۲ پايه نيز آزمونها غيرحضوري برگزار شود اما به دليل اينکه نمرات اين پايهها در سرنوشت تحصيلي، شغلي و آينده دانش آموزان نقش بسزايي دارد امکان برگزاري غيرحضوري آزمونها وجود ندارد.
حسنعلي اصغري مديرکل آموزش و پرورش استان قزوين امروز پنجشنبه نهم ارديبهشت در نشست خبري که بهمناسبت هفته معلم در محوطه اداره کل آموزش و پرورش قزوين برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوين مشکل جدي در زمينه اينترنت نداشته و اين مشکل تنها در مناطق دورافتاده وجود دارد که به کمک دستگاههاي زيرساختي براي رفع آنان اقدام کرده و ميکنيم و در نهايت با توجه به اينکه آزمونهاي اغلب دانشآموزان بهصورت مجازي است، کيفيت اينترنت ارتقا پيدا خواهد کرد.
وي در خصوص آزمونهاي پاياني عنوان کرد: امسال همه آزمونها به استثناي پايه نهم و دوازدهم بهصورت غيرحضوري برگزار خواهد شد البته خانوادهها اصرار دارند در اين ۲ پايه نيز آزمونها غيرحضوري برگزار شود اما به دليل اينکه نمرات اين پايهها در سرنوشت تحصيلي، شغلي و آينده دانش آموزان نقش بسزايي دارد امکان برگزاري غيرحضوري آزمونها وجود ندارد؛ در پايه دوازدهم ضريب تأثير نمرات در کنکور قابل تأمل است و بر اساس پيشبينيها سال آينده نمرات پايه دوازدهم ۴۰ درصد در کنکور تأثير دارد و در کنکور ۱۴۰۰ نيز ۲۵ درصد وزن نمره کنکور به نمرات پايه دوازدهم اختصاص پيدا کرده است بنابراين آزمونها بايد بهصورت استاندارد و با اطمينان برگزار شود. البته آزمون شبه نهايي برگزار و پس از آن در دروس هدف کلاسهاي جبراني برقرار خواهد شد.
مديرکل آموزش وپرورش استان قزوين عنوان کرد: در پايه نهم بهدليل اينکه دانشآموزان براي انتخاب رشته اقدام خواهند کرد نمره اين پايه تأثير بسزايي در رشته انتخابي دارد بنابراين امکان برگزاري غيرحضوري آزمونهاي اين پايه نيز وجود ندارد. تابستان هر سال با انبوهي از دانشآموزان مواجه ميشويم که قصد ورود به رشته علوم تجربي را دارند که با توجه به اينکه رشتههاي رياضي فيزيک و فني و حرفهاي نيز در آينده کشور تأثير بسزايي دارد، تلاش ميکنيم نخبگان براي تحصيل در اين رشتهها گرايش پيدا کنند تا شاهد متوازن شدن رشتهها باشيم.
وي تصريح کرد: البته تقاضا براي رشتههاي علوم انساني نيز کم نيست و بعد از علوم تجربي بيشترين متقاضي را دارد براي همين بهدنبال کيفيتبخشي در بخش آموزش معلمان علوم انساني هستيم تا با شايستگي و توانمندي بيشتر تدريس داشته باشند؛ تشکيل مدارس صدرا در راستاي ارتقاي علوم انساني بوده است و در تلاش هستيم اين مدارس را در ديگر شهرستانها نيز راهاندازي کنيم.