logo

رگبار باران در ۱۶ استان کشور

منبع
برترين ها
بروزرسانی
رگبار باران در ۱۶ استان کشور

برترين ها/ مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از تداوم فعاليت سامانه بارشي در کشور و وقوع رگبار باران در ۱۶ استان طي امروز(۱۱ ارديبهشت) خبر داد.

صادق ضياييان، مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي اظهار کرد: امروز(۱۱ ارديبهشت) در برخي مناطق استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، کرمان، غرب اصفهان، فارس، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان، مازندران و دامنه‌هاي البرز واقع در استان‌هاي زنجان، قزوين، البرز، تهران و سمنان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شديد به‌ويژه طي ساعات بعد ازظهر و اوايل شب پيش‌بيني مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه طي اين مدت در دامنه‌هاي زاگرس بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شديد موقت دور از انتظار نيست، گفت: شدت بارش در شمال غرب و برخي از مناطق کرمان، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي خواهد بود.
ضياييان با بيان اينکه طي فردا(۱۲ ارديبهشت) سامانه بارشي در بيشتر مناطق کشور به‌جز بخش‌هايي از غرب و جنوب غرب فعال خواهد بود، اظهار کرد: طي روز دوشنبه(۱۳ ارديبهشت) به‌جز جنوب سيستان و بلوچستان، ايلام، کرمانشاه و غرب خوزستان در ساير مناطق کشور بارش ادامه خواهد داشت.
به گفته مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي طي روز سه‌شنبه(۱۴ ارديبهشت) در شمال شرق، شرق، دامنه‌هاي جنوبي البرز و بخش‌هايي از مرکز کشور بارش پراکنده گاهي رعد و برق و وزش باد شديد پيش‌بيني مي‌شود.
وي در پايان درباره وضعيت جوي تهران طي دو روز آينده گفت: آسمان تهران فردا(۱۲ ارديبهشت) نيمه ابري، در بعضي ساعات ابري، گاهي رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شديد و با حداقل دماي ۱۹ و حداکثر دماي ۲۶ درجه سانتيگراد و طي روز دوشنبه(۱۳ ارديبهشت) نيز نيمه ابري، در بعضي ساعات ابري، گاهي رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شديد و با حداقل دماي ۱۵ و حداکثر دماي ۲۶ درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود.