برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فرصت یک هفته‌ا‌ی ‌برای ایجاد تعادل در بازار سیمان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
فرصت یک هفته‌ا‌ی ‌برای ایجاد تعادل در بازار سیمان

تسنيم/ استاندار خوزستان گفت: با کمک استان‌هاي معين و تأمين مرغ از آنها، آرامش به بازار مرغ برگشته و حواله مرغ براي فروشگاه‌ها نيز آماده شده است.

قاسم سليماني دشتکي، استاندار خوزستان در حاشيه جلسه ستاد تنظيم بازار خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان متاسفانه در طي يک ماه گذشته با مشکل جدي توزيع، کشتار و توليد مرغ رو به رو بود که اين موضوع در دو هفته گذشته به جز در زمينه توزيع، نوسان قيمت نيز به شدت آزار دهنده بود.
وي افزود: با گسترش اين مشکل و دامنه دار بودن آن در کل استان، مجبور به کمک گرفتن از استان‌هاي همسايه يعني بوشهر، لرستان و ايلام جهت تامين مرغ بازار استان و استفاده از ذخيره مرغ منجمد کشور شديم.
استاندار خوزستان گفت: با تصميمات اتخاذ شده و همچنين تصميمات جديد وزارت جهاد کشاورزي يعني اختصاص 700 تن حواله مرغ منجمد به استان خوزستان که 500 تن آن در حال حمل است و 200 تن آن در تلاش هستيم به زودي حمل شود آرامش نسبي را به بازار مرغ استان بازگرداند که در تلاش هستيم اين آرامش بيشتر و گسترده‌تر شود.
وي در ادامه بيان داشت: با وجود اين تصميمات و کمک استان‌هاي معين مي‌توان آرامش نسبي فعلي بازار مرغ استان را تا مدت‌ها به حد مطلوبي رساند و مشکل توزيع و کمبود و نوسان قيمت را حل نمود.
استاندار خوزستان در خصوص بازار ديگر محصولات حياتي استان گفت: در حال حاضر بازار خوزستان در زمينه توزيع سه محصول شکر، برنج و روغن در وضعيت مناسبي است و ما نگراني از اين موضوع چه در زمينه توزيع و چه در زمينه قيمت گذاري نخواهيم داشت.
وي در ادامه اظهار کرد: همچنين به پيشنهاد برخي از فروشگاه‌هاي زنجيره در استان مصوب شد به آنها جهت تامين مرغ بازار خود از استان‌هاي همجوار حواله اختصاص يابد تا خود با هزينه خود خريد، حمل، انتقال و فروش آن‌ها را در استان برعهده بگيرند.
سليماني دشتکي در جلسه امروز ستاد تنظيم بازار استان با انتقاد از قيمت‌گذاري در بازار سيمان استان بيان داشت: در حال حاضر اختلاف قيمت موجود درب کارخانه تا بازار در محصول حياتي ساختمان سازي يعني سيمان اصلاً قابل پذيرش نيست و هيچ توجيهي پذيرفتني نيست.
وي در انتها گفت: جهت بازگرداندن آرامش به بازار سيمان استان به سازمان صمت و تعزيرات تا روز شنبه زمان داده شده است که قيمت گذاري اين محصول به حد تعادل و متناسبي بازگردانده شود.

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today