logo

عاملان انتشار تصاویر شکار غیرمجاز در فضای مجازی خلخال شناسایی شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عاملان انتشار تصاویر شکار غیرمجاز در فضای مجازی خلخال شناسایی شدند

ايرنا/ رئيس اداره حفاظت محيط زيست خلخال گفت: سه نفر از افرادي که اقدام به شکار غيرمجاز و تهيه تصاوير از نحوه شکار غيرمجاز پرندگان وحوش منطقه و انتشار آن در شبکه‌هاي اجتماعي مختلف و فضاي مجازي محلي خلخال مي‌کردند، شناسايي، دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.

مهدي کسايي، رئيس اداره حفاظت محيط زيست خلخال در اين باره توضيح داد: ماموران اجرايي حفاظت محيط زيست خلخال با بررسي و تحقيقات نامحسوس و جمع‌آوري مستندات اين سه نفر را که اقدام به شکار غيرمجاز ۹ قطعه پرنده وحشي کرده بودند را شناسايي و با تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي کردند. 
او با اشاره به آثار سوء و زيانبار اجتماعي انتشار اين گونه تصاوير در فضاي مجازي گفت: با توجه به ضرورت حفظ محيط زيست و منابع ارزشمند ملي آن که متعلق به آحاد جامعه است، افرادي که علاوه بر دست زدن به انجام شکار غيرمجاز وحوش اقدام به انتشار تصاوير نحوه شکار غيرمجاز حيوانات مي‌کنند، از مجازات‌هاي قانوني در امان نخواهند بود.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست خلخال افزود: امسال با افزايش اقدامات حفاظتي در مناطق حفاظت شده و آزاد اين شهرستان جمعيت وحوش منطقه افزايش و عرصه فعاليت براي شکار غيرمجاز حيوانات وحشي تنگ شده است.
کسايي بيان کرد: اخيرا پيشنهادات سازمان حفاظت محيط زيست کشور در خصوص جرايم مرتبط با محيط زيست در کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه مطرح و جرايم محيط زيستي به فهرست مصاديق محتواي مجرمانه اضافه شده  است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست خلخال اظهارکرد: هرگونه اقدام به ترغيب ديگران به شکار و صيد جانوران وحشي در فصول و ساعات ممنوعه از طرق راهکارهاي غيرمجاز و يا اقدام براي تبليغات و خريد و عرضه ، فروش و صدور جانوران وحشي زنده يا کشته و اجزاي آنها در فضاي مجازي، تحت عنوان محتواي مجرمانه قابل بررسي بوده و پيگرد قانوني دارد.

 

آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today