برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اتمام فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور کوبا در زنجان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اتمام فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور کوبا در زنجان

باشگاه خبرنگاران/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان از اتمام فاز سوم کارآزمايي تزريق واکسن پاستور و کوبا بر سه هزار داوطلب زنجاني خبر داد.

پرويز قزلباش، رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان با اشاره به استقبال خوب زنجاني‌ها از واکسن پاستور و کوبا اظهار کرد: در اين کار آزمايي باليني حدود چهار هزار نفر براي واکسيناسيون کوبايي ايراني(کنژوگه) ثبت‌نام کردند که پس از بررسي‌هاي انجام گرفته افراد واجد شرايط انتخاب شدند.
او ادامه داد: در اين فاز ۹ هزار دوز واکسن به ظرفيت استان زنجان اضافه و در واقع انتخاب ديگري براي مردم ايجاد شد بطوريکه در ۲ شهر زنجان و يزد سه دوز واکسن تزريق مي‌شود که يک دوز آن يادآور محسوب مي‌شود.
قزلباش افزود: فاز سوم کارآزمايي واکسن پاستور و کوبا، متمرکز به ايمني‌ زايي و اثربخشي است، بطوري که تزريق دوز دوم، بيش از ۹۷ درصد ايمني‌ زايي دارد و طي اين دوره تا کنون عارضه جدي ثابت شده اي گزارش نشده است.
او تشريح کرد: داوطلبين اين واکسن بين محدوده ۱۸ تا ۸۰ سال و از هر دو جنس زن و مرد بودند و اينکه گروه‌ هاي هدف تا هفت ماه تحت پيگيري و تا پايان فرصت مورد نظر، بيمه خواهند بود.
قزلباش در زمينه وضعيت واکسيناسيون سالمندان نيز گفت: اين مهم در استان زنجان نيز طبق واکسن‌هاي ارسالي انجام مي‌گيرد و تلاش مي‌شود اين وضعيت با ورود واکسن‌هاي بيشتر، شتاب بيشتري داشته باشد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان خاطرنشان کرد: سامانه سلامت براي گروه‌هاي سني مشمول که ثبت نام انجام نداده اند اعلام شده که با ثبت نام در اين سامانه فقط براي افراد و گروه‌هاي هدف دسترسي به افرادي که شماره تماسي از آن‌ها وجود ندارد ميسر شده است که واکسيناسيون آنان پيگيري مي‌شود.

 

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today