برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بارش‌های اصفهان نسبت به پارسال ۳۴ درصد کاهش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بارش‌های اصفهان نسبت به پارسال ۳۴ درصد کاهش یافت

ايرنا/ مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: بارش‌هاي امسال در اين استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بالغ بر ۳۴ درصد کاهش يافته است.

منصور شيشه فروش، مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان اظهار کرد: ميزان بارندگي ها از ابتداي سال آبي جاري(مهر ۹۹) تاکنون ۱۲۵ ميلي متر بوده که در نقاط مختلف استان از ۱۴ تا افزون بر ۵۰ درصد کمتر شده است.
وي با بيان اينکه در وضعيت تنش آبي قرار داريم، اضافه کرد: اين موضوع در سرشاخه‌هاي زاينده‌رود هم صدق مي کند و همين امر سبب کاهش مقدار ذخيره سد زاينده رود شده است.
مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان خاطرنشان کرد: در شرق استان شاهد بيش از ۵۰ درصد کاهش بارش ها هستيم و اين شاخص در سرشاخه هاي زاينده رود حدود ۳۰، در شهرستان سميرم بالغ بر ۱۴ و در شهرستان کاشان حدود ۴۹ درصد کمتر شده است.
شيشه فروش با اشاره به اينکه ناپايداري جوي و بارش هاي رگباري تا آخر ارديبهشت نيز در استان رخ خواهد داد، گفت: اين بارش‌ها تاثير قابل ملاحظه‌اي در کم آبي و خشکسالي ندارد؛ اما در مجموع مفيد است.
وي با بيان اينکه بارندگي و رعد و برق امروز شنبه خسارتي دربر نداشت، تصريح کرد: البته رعايت نکات ايمني در روزهاي پيش رو ضروري است.

آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today