برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش محسوس دما و وزش باد گرم در آسمان مازندران

منبع
فارس
بروزرسانی
افزایش محسوس دما و وزش باد گرم در آسمان مازندران

فارس/ مديرکل هواشناسي مازندران گفت: روز دوشنبه شاهد افزايش محسوس دما بين 4 تا ۱۰ درجه و وزش باد گرم به‌ويژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان هستيم.

سيدمحمدرضا رضوي مديرکل هواشناسي مازندران اظهار کرد: براساس نقشه‌هاي هواشناسي، طي امروز و فردا شاهد آسماني صاف تا نيمه‌ابري با احتمال مه صبحگاهي در مناطق ساحلي و جلگه‌اي استان هستيم.
وي با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسي مازندران، افزود: با نفوذ و تقويت سامانه کم فشار و شکل‌گيري جريانات گرم جنوبي از روز دوشنبه شاهد افزايش محسوس دما( بين چهار تا ۱۰ درجه) و وزش باد گرم به‌ويژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان هستيم که روز سه‌شنبه با وزش باد نسبتا شديد مواجه هستيم.
مديرکل هواشناسي مازندران با بيان اينکه اين سامانه کل آسمان استان را تحت تاثير قرار مي‌دهد، اضافه کرد: اين وضعيت تا روز سه‌شنبه در آسمان مازندران ادامه دارد.
اين مسوول با هشدار نسبت به افزايش پتانسيل آتش‌سوزي در مناطق جنگلي و مراتع مازندران، خاطرنشان کرد: توصيه ما بر پرهيز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و تهويه هوا در گلخانه‌ها و مرغداري‌ها است.
رضوي يادآور شد: براساس تجزيه و تحليل آخرين نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي مازندران، روز چهار‏شنبه آسمان مازندران به‌صورت نيمه ابري تا ابري همراه با کاهش دما و بارش پراکنده و وزش باد و روزهاي پاياني هفته جاري به‌صورت صاف تا نيمه ابري همراه با افزايش دما پيش‌بيني مي‌شود.

آخرين خبر مازندران در اينستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today