برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تزریق واکسن کرونا به پیرترین مرد کشور در آذربایجان‌شرقی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تزریق واکسن کرونا به پیرترین مرد کشور در آذربایجان‌شرقی

باشگاه خبرنگاران/ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: در روز گذشته واکسن کرونا به مردي که بر اساس شناسنامه و کارت ملي ۱۳۴ سال سن داشته و پيرترين فرد ايران و بنابر بررسي‌ها احتمالا پيرترين فرد جهان است، تزريق شد.

عباسعلي درستي، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي تبريز اظهار کرد: واکسن کرونا در خانه بهداشت عمارت در شهرستان خداآفرين به مردي که متولد ۱۲۶۶ است و از ۲۰ سالگي در روستاي شاه حيدر سکونت داشته و داراي سه فرزند پسر و چهار فرزند دختر است، انجام شد.
وي ادامه داد: طبق آنچه که در شناسنامه و کارت ملي وي نوشته شده، اين فرد ۱۳۴ ساله و پيرترين فرد ايران و بنابر بررسي‌ها احتمالا پيرترين فرد جهان است.
وي گفت: اين مرد ۱۳۴ ساله با وجود سن بالا قادر به حرکت و گشت و گذر بوده و از نظر عقلانيت لغزشي نداشته و مشکل خاصي ندارد، حتي حاضر به انجام کار‌هاي دامداري و کشاورزي است.
درستي در ادامه با بيان اين‌که تمامي افراد بالاي ۸۰ سال را در دورترين روستا‌هاي استان نيز واکسينه مي‌کنيم، گفت: تا هفته گذشته، بالاي ۸۰ درصد از جمعيت بالاي ۸۰ ساله استان واکسن کرونا دريافت کرده‌اند، اما اکنون تعداد محدودي از اين افراد براي واکسيناسيون به مراکز بهداشت مراجعه مي‌کنند.
وي افزود: به دليل مراجعه اندک جمعيت بالاي ۸۰ سال استان، پيش از اعلام واکسيناسيون کشوري جمعيت بين ۷۵ تا ۸۰، اقدام به آغاز واکسيناسيون اين گروه کرديم و تا روز گذشته نيز ۵۱ درصد از اين افراد واکسينه شده‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي تبريز در خاتمه با بيان اين‌که واکسيناسيون جمعيت ۷۰ الي ۷۵ ساله استان در روز‌هاي آتي آغاز خواهد شد، افزود: در مجموع تاکنون بالغ بر حدود ۱۴۰ هزار نفر معادل چهار الي ۳.۵ درصد از جمعيت کل استان واکسينه شده‌اند.



آخرين خبر آذربايجان شرقي در اينستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today