logo

۴ موزه جدید در کیش ایجاد می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۴ موزه جدید در کیش ایجاد می‌شود

ايرنا/ مدير توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد کيش گفت: اين سازمان به منظور توسعه فعاليت‌هاي گردشگري مبتني بر تاريخ و تجربه به دنبال ايجاد چهار موزه جديد در اين جزيره است.

ماهان مدون، مدير توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد کيش اظهار کرد: موزه از عناصر فرهنگي مهم در توسعه گردشگري است و براي تبديل اين جزيره به قطب سياحتي و تفريحي بين المللي توسعه اين اماکن در دستور کار است.
وي اضافه کرد: تاريخ و تجربه يکي از محورهاي اصلي جذب گردشگران داخلي و خارجي است که سازمان منطقه آزاد کيش در اين راستا به دنبال توسعه موزه هاي تخصصي کشور در اين جزيره است تا بتواند علاوه بر ارتقاي جذابيت هاي گردشگري، مدت زمان ماندگاري مسافران را نيز افرايش دهد.
مدير توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد کيش يادآور شد: براي تحقق اين هدف ايجاد چهار موزه در اماکن تاريخي ثبت شده در فهرست آثار ملي در دستور کار است به طوريکه کاخ مرجان پس از مرمت به موزه صنايع دستي شاخص کشور تبديل مي‌شود.
مدون افزود: در صدد هستيم مجموعه بازار فرانسه نيز پس از اتمام دوره مرمت با همکاري وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي به عنوان شعبه اي از موزه ايران باستان و مجموعه کاخ نخست وزيري به عنوان موزه هنرهاي معاصر کشور و کيش اليت نيز به عنوان بوتيک هتل و سايت موزه مردم شناسي فعاليت فعال شود.
وي با اشاره به اهميت حضور فعاليت بخش خصوصي در عرصه گردشگري گفت: سازمان منطقه آزاد کيش به عنوان نماينده عالي دولت در صدد است با همکاري بخش خصوص موزه‌هاي خصوصي را نيز داير کند.
در اين آيين از موزه هاي مردم شناسي تک بادگير کيش(موزه مردم شناسي)، خانه بوميان کيش(موزه برتر بخش خصوصي در سال ۹۸ - ۹۹) و خانه بوم گردي روستاي تاريخي باغو جزيره کيش با حضور خسرو نشان معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد کيش تجليل شدند.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today