نماد آخرین خبر

جزئیات پیگیری ۵ نماینده اصفهان پیرامون معضل آب

منبع
فارس
بروزرسانی
جزئیات پیگیری ۵ نماینده اصفهان پیرامون معضل آب

فارس/ دبير مجمع نمايندگان شهرستان اصفهان گفت: نمايندگان شهرستان اصفهان تأکيد دارند اقدامات تا احياي دائمي رودخانه زاينده‌رود صورت گيرد، نه اينکه آب مقطعي و موردي جريان پيدا کند، ولي به فراخور حال کشاورزان شرق و غرب اصفهان حداقل مي‌خواهند به شکل مقطعي هم مقداري آب از بالادست رهاسازي شود.

حجت الاسلام احسان تيموري، دبير مجمع نمايندگان شهرستان اصفهان با اشاره به اقدامات اخير نمايندگان مردم شهرستان اصفهان در مجلس در موضوع آب، اظهار کرد: اعضاي فراکسيون محيط‌زيست مجلس شوراي اسلامي در سال جديد با همراهي خانم شيخي از مناطقي در استان و شهرستان اصفهان بازديد داشتند و در موضوعات زاينده‌رود و آلودگي هوا بررسي انجام دادند؛ چند جلسه هم آقاي مقتدايي در تهران پيرامون مسأله آب داشتند و با صنف کشاورزان نيز صحبت شده است.
وي گفت: آقايان ميرزايي و مقتدايي در سفري به يزد مسير انتقال آب از خليج‌فارس به يزد را مشاهده کردند و مشخص شده آب تا اردکان رسيده است؛ آقاي بانکي‌پور هم در جلسه‌اي با نخبگان و ايده‌پردازان براي فاضلاب به بحث پرداخته‌اند. خانم شيخي و آقاي طغياني نيز در اين فضا ورود کرده و پيگيري‌هايي را براي نامه‌اي به وزير نيرو و رئيس‌جمهور انجام مي‌دهند.
دبير مجمع نمايندگان شهرستان اصفهان در خصوص جلسه مشترک مجمع نمايندگان شهرستان اصفهان با رئيس حوضه زاينده‌رود، تصريح کرد: در اين جلسه که با حضور سرپرست آب منطقه‌اي برگزار شد مباحث مختلفي طرح شد و گزارشي از ۴۰ روز فعاليت پس از انتصاب‌شان دادند؛ از ميزان آب، ورودي و خروجي آن صحبت کرده و گفته شد که چنانچه توان مديريت حوضه آبريز وجود ندارد بايد اعلام شود تا به صورت ديگري پيگيري شود.
تيموري در ادامه بيان کرد: مجمع نمايندگان شهرستان جلسه‌اي نيز با موثرين و فعالان اجتماعي موضوع حوضه آبريز برقرار کردند و پيگيري نامه با امضاي پنج نماينده اصفهان صورت گرفت؛ همچنين به صورت مفصل به مطالبات کشاورزان شرق پرداخته و در نهايت منتج شد تا روز شنبه در بين کشاورزان در شهر زيار حضور يابند و مطالبات در خصوص پنج محور اصلي صورت‌بندي شد.
دبير مجمع نمايندگان شهرستان اصفهان با بيان اينکه در مجمع نمايندگان استان بيش از ۸۰ درصد فضاي جلسات پيرامون آب استان و مباحث زيست‌محيطي بوده است، گفت: آقايان مقتدايي و نقدعلي پيگير حوزه آب هستند و با توجه به اهميت موضوع، ديگر نمايندگان نيز پيگير اقدامات اين افراد خواهند بود تا کار دچار چندصدايي و ناهماهنگي و منافع بخشي و شخصي نشود.
وي افزود: نمايندگان شهرستان اصفهان نيز تأکيد دارند اقدامات تا احياي دائمي رودخانه زاينده‌رود صورت گيرد، نه اينکه آب مقطعي و موردي جريان پيدا کند، ولي به فراخور حال کشاورزان شرق و غرب اصفهان حداقل مي‌خواهند به شکل مقطعي هم مقداري آب از بالادست رهاسازي شود و جلساتي در تهران در دو هفته آينده با اين موضوع صورت مي‌گيرد.

آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today