نماد آخرین خبر

خروج علوفه دامی از آذربایجان‌غربی ممنوع شد

منبع
مهر
بروزرسانی
خروج علوفه دامی از آذربایجان‌غربی ممنوع شد

مهر/ مدير امور دام سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت: خروج هرنوع علوفه دامي از محل توليدات استان به خارج از استان ممنوع است.

پرويز بستانچي، مدير امور دام سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي اظهار کرد: با توجه به شرايط خشکسالي پيش آمده و کمبود احتمالي علوفه براي دامداران و عشاير استان، اين سازمان با هماهنگي مراجع قضايي و انتظامي، در راستاي پشتيباني و حمايت از توليد و تأمين بخشي از علوفه مورد نياز دامداران استان شامل جو، کاه و کلَش، از محل توليدات داخل استان تا اطلاع ثانوي خروج هرنوع علوفه دامي به خارج از استان ممنوع اعلام مي‌شود.
وي گفت: با توجه به گزارشات واصله مبني بر حضور دلالان و افراد سودجو و خريد کاه و کلَش خارج از عرف و انتقال آن به خارج از استان به کشاورزان و زارعين عزيز توصيه مي‌شود به منظور حمايت از دامداران داخل استان از فروش کاه و کلَش به اينگونه افراد خودداري نمايند.
بستانچي تصريح کرد: تمام خودروهايي که علوفه قاچاق حمل مي‌کنند توقيف و بار مربوطه به انبار امور عشايري و جهاد کشاورزي انتقال داده مي‌شود و در زمان مقتضي بر اساس دستورالعمل‌ها به دامداران بر اساس نرخ مصوب جهت استفاده تحويل داده مي‌شود.
مدير امور دام سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي خاطرنشان کرد: جابه‌جايي علوفه در داخل استان و بين شهرستان‌ها از اين قاعده مستثني بوده و بلامانع است.

آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today