نماد آخرین خبر

شتاب در طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی

صدا و سيما/ رئيس مجمع نمايندگان فارس در مجلس شوراي اسلامي گفت: باتصويت و تشکيل شوراي راهبردي براي عمليات اجرايي طرح انتقال آب خليج فارس به فارس، هم افزايي خوبي بين دستگاه‌هاي مرتبط براي تسريع در اجراي اين پروژه بزرگ ايجاد شده است.

عزيزي، رئيس مجمع نمايندگان فارس در مجلس شوراي اسلامي از مشارکت واحد‌هاي صنعتي استان و شرکت‌هاي خصوصي دراجراي پروژه خبر داد و بيان داشت: با واگذاري ۵۱ درصد طرح به يک شرکت خصوصي، و تکليف سرمايه گذاري ۳۰ درصدي شرکت ايميدرو در طرح توسط وزارت صمت و توزيع ۱۹ درصد باقيمانده بين سرمايه گذاران صنعتي استان و جذب مشارکت آنان، منابع اعتباري اجراي طرح آماده و تمامي مجوز‌هاي لازم در سطح وزارتخانه‌ها براي طرح گرفته شده است و هيچ مانعي براي آغاز عمليات اجرايي اين طرح وجود ندارد.
وي طرح انتقال آب از خليج فارس به فارس را يک پروژه بزرگ و دراز مدت در استان خواند و افزود: تا زمان بهره برداري، طرح‌هاي آبر ساني به مناطق مختلف استان از طريق سد‌ها از جمله خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شيراز پيش بيني شده است.
وي به تخصيص ۱۵ ميليون متر مکعب آب به منطقه انرژي بر پارسيان ولامرد و مهر هم اشاره کردوافزود: به دليل نزديکي اين منطقه به دريا و نياز صنعتي منطقه، اين تخصيص در اولويت قرار گرفته است.
عزيزي به خط انتقال آب از خليج فارس به مرکز فارس و برخورداري شهر‌هاي مسير از اين آب هم اشاره کرد و افزود: قرار است اين پروژه به مناطق شمال فارس هم برسد.

بهمن پور مدير اجرايي بخش خصوصي طرح انتقال آب هم گفت، خط اول طرح انتقال که سال ۹۷ با حضور مسوولان  کلنگ آن بر زمين خورد، در حال حاضر آماده لوله گذاري است.
بهمن پور گفت: دالان اين خط از ارتفاعات صعب العبور منطقه مرزي استان‌هاي فارس، بوشهر و هرمز گان مي‌گذرد و با ايجاد ۵ پمپاژ در مسير خط لوله، آب دريا تا ارتفاع بالاي ۱۳۰۰ متر وارد شهر لامرد مي‌گردد.
وي نقطه برداشت اين خط را در سواحل غربي استان هرمز گان ذکر کرد که نزديک‌ترين ساحل به استان فارس است.
بهمن پورافزود: براي اين منطقه که قراراست اولين سايت آب شيرين کن نيز درآن احداث شود، حجم پيش بيني شده برداشت و شيرين سازي را تا ۱ ميليون متر مکعب در روز عنوان کرد که در مراحل اوليه انتقال بر اساس نياز روزانه ۱۰۰ هزار متر مکعب در روز پيش بيني شده است.
وي ابراز اميدواري کرد پس از يکسال کندي در روند پيشرفت کار با پيگيري مسوولان استاني و از سر گيري فعاليت پروژه، اين مرحله از خط انتقال آب خليج فارس به لامرد تا پايان سال ۱۴۰۱ به بهره برداري برسد.

آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online