نماد آخرین خبر

بیش از ۴۵ هزار زنجانی در برابر کرونا واکسینه شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بیش از ۴۵ هزار زنجانی در برابر کرونا واکسینه شدند

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان گفت: تاکنون بيش از۴۵ هزار نفر از گروههاي مختلف در استان در برابر ويروس کرونا واکسينه شده اند و علاوه بر آن نيز، حدود سه هزار نفر نيز تحت واکسيناسيون کارآزمايي باليني کوبا پاستور قرار گرفته اند.

پرويز قزلباش، رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان با اشاره به واکسيناسيون بيش از ۷۵ درصدي سالمندان بالاي ۸۰ سال زنجاني اظهار کرد: بيش از ۶۰ درصد افراد بالاي ۷۵ سال استان و با آغاز واکسيناسيون افراد بالاي ۷۰ سال نيز بيش از ۵۰ درصد از اين افراد واکسينه شده اند.
وي وضعيت سرعت تزريق واکسن کرونا در استان را بسيار خوب ارزيابي کرد و گفت: در سه مرکز بهداشت شهرستان زنجان و با مراکز که براي واکسيناسيون پيش بيني شده روند واکسيناسيون شتاب بيشتري خواهد يافت.
اين مسوول در خصوص پاسخ به سوالي در مورد تفاوت تزريق در دوز اول و دوم واکسن کرونا گفت: در برخي از واکسن ها دوز دوم متفاوت از دوز اول بوده که اين مهم در اسپوتنيک وي و با رنگ بندي مشخص مي شود اما در بيشتر موارد نوع تزريق مشخص است و به طور طبيعي انتظار مي رود، ۲ هفته تا ۲ ماه بعد از تزريق دوز دوم سطح ايمني به طور قابل توجهي افزايش  يابد.
وي در ارتباط با واکسيناسيون کارگران شهرداري نيز گفت: در اوايل طرح واکسيناسيون، سهميه اي به پاکبان ها از جمله افرادي با شرط داشتن سن بالا و بيماري زمينه اي و  افرادي که با زباله هاي عفوني سروکار داشتند اختصاص داده شد، در صورتي که در دور جديد سهميه جديدي براي اين قشر اختصاص داده شود تزريق انجام خواهد شد.
قزلباش افزود: دانشگاه علوم‌پزشکي استان براي واکسيناسيون خبرنگاران استان نيز درخواست داده که جزو گروه‌هاي اولويت‌دار تزريق واکسن کرونا در فاز دوم باشند اما تاکنون دستورالعمل جديدي به استان در اين زمينه ابلاغ نشده است و همچنان در فاز سوم هستند.
اين مسوول در مورد آخرين وضعيت کرونايي استان نيز خاطرنشان کرد: ميزان بستري و سرپايي ها به نسبت هفته هاي گذشته به طور قابل توجهي کاهش پيدا کرده، هر چند روند سرپايي از شمار بيماران کاسته شده اما  همچنان مراجعات قابل توجه است به ويژه آنکه در مورد بيماران بستري نيز روند نزولي بيماري بسيار کند و قطره چکاني است.

 
  

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today