نماد آخرین خبر

مشترکان کردستانی با خاموش کردن یک لامپ مانع از قطعی برق شوند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مشترکان کردستانی با خاموش کردن یک لامپ مانع از قطعی برق شوند

ايرنا/ معاونت بهره برداري و ديسپاچينگ شرکت توزيع برق کردستان با بيان اينکه تابستان بسيار سختي از لحاظ تامين انرژي در پيش است، گفت: مشترکان استان با خاموش کردن يک لامپ ۱۰۰ واتي اضافي در ساعات پيک بار، مي‌توانند اين شرکت را کمک کرده و مانع از اعمال خاموشي شوند.

سيدمحمد فتحي، معاونت بهره برداري و ديسپاچينگ شرکت توزيع برق کردستان اظهار کرد: مشترکان کردستاني مي‌توانند با استفاده درست از برق و خاموش کردن يک لامپ ۱۰۰ واتي در ساعات اوج بار، ۶۸ مگاوات مصرف برق را کاهش دهند.
وي به افزايش ۲۵ درصدي مصرف برق در استان طي سال جاري نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و افزود: خشکسالي، کاهش آب پشت سدها و پايين آمدن ظرفيت توليد برق نيروگاه‌هاي برقابي، وزارت نيرو را ناچار به اعمال خاموشي در کشور کرده است.
معاونت بهره برداري و ديسپاچينگ شرکت توزيع برق کردستان يادآور شد: طي ۲ سه روز اخير در استان کردستان هم با توجه به افزايش مصرف برق، خاموشي‌هاي برنامه‌ريزي شده در دستور کار شرکت برق قرار گرفته است.
فتحي با بيان اينکه امروز سقف تعيين شده مصرف برق براي کردستان ۳۶۰ مگاوات است، اضافه کرد: اين امکان وجود دارد که سقف اعلام شده کاهش يابد، بنابراين به ناچار و در صورت مصرف بالاي مشترکان، باز هم مديريت بار و خاموشي اعمال خواهد شد.
وي از مشترکان خواست در ساعات پيک بار(۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴) از وسايل پرمصرف برقي استفاده نکنند و اظهار داشت: مشترکان کولر گازي را روي ۲۵ درجه و کولر آبي را روي دور کُند قرار دهند.
در حال حاضر ۶۸۳ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعيت شهري و تمام روستاهاي بالاي پنج خانوار در کردستان از خدمات شرکت برق بهره‌مند است.

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online