نماد آخرین خبر

۲ شهر از آذربایجان‌غربی شهر خلاق فرهنگ و هنر کشور شدند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
۲ شهر از آذربایجان‌غربی شهر خلاق فرهنگ و هنر کشور شدند

باشگاه خبرنگاران/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دو شهر خوي و پيرانشهر را به عنوان شهرهاي خلاق فرهنگي و هنري کشور معرفي کزد.

سيد عباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نامه‌اي، انتخاب پيرانشهر و خوي از شهر‌هاي آذربايجان غربي به عنوان دو شهر خلاق فرهنگي و هنري را به استاندار، مسئولان و مردم استان تبريک گفت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين نامه آورده است: يکي از برنامه‌هاي وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي که با هدف تقويت بنيه‌هاي فرهنگي اجتماعي و اقتصادي شهر‌ها در بستر ايجاد کسب و کار‌هاي فرهنگ و هنر با مشارکت و همراهي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي وزارت کشور و وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي به مرحله اجرا رسيده، طرح شناسايي و انتخاب شهر‌هاي خلاق فرهنگ و هنر است.
در ادامه اين نامه آمده است: با توجه به برنامه‌هاي ارائه شده و ظرفيت‌هاي بالقوه فرهنگي و هنري شهر‌هاي شرکت کننده و داوري‌هاي تخصصي انجام شده، شهر‌هاي پيرانشهر در حوزه مد و لباس) و خوي در حوزه هنر‌هاي تجسمي به عنوان شهر‌هاي خلاق فرهنگ و هنر برگزيده شده اند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تبريک اين انتخاب به استاندار آذربايجان غربي، مسئولان فرهنگي و مردم فرهنگ دوست و هنر پرور استان، ابراز اميدواري کرده است که با توجه به لزوم نهادينه شدن اين طرح، با قيد فوريت و با همکاري و مشارکت فرمانداران و شهرداران شهر‌هاي مورد نظر و ساير سازمان‌هاي فرهنگي و اجتماعي مشارکت کننده در اين برنامه، در خصوص عملياتي شدن برنامه‌ها بر اساس دستورالعمل اجرايي که به زودي به ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامي استان‌ها ابلاغ خواهد شد، بيشترين مساعدت صورت گيرد.
گفتني است؛ «شبکه شهر‌هاي خلاق فرهنگ و هنر»، عنوان طرحي براي شناسايي ظرفيت‌هاي فرهنگي و هنري در شهر‌ها و مناطق جغرافيايي ايران با نگاه آمايش سرزميني و ايجاد شبکه‌هايي براي تعريف همکاري‌ها و برنامه‌هاي مشترک ميان آن‌ها است. اولين دوره شبکه شهر‌هاي خلاق فرهنگ و هنر با محوريت معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين با مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌هاي فعال فرهنگي و هنري از جمله سازمان شهرداري و دهياري‌هاي کشور، وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي و کميسيون ملي يونسکو اجرا شد. 

آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today