برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری از تیرماه آغاز می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری از تیرماه آغاز می‌شود

ايرنا/ مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني چهارمحال و بختياري با اشاره به آغاز خريد تضميني گندم از ابتداي تيرماه در استان گفت: پيش‌بيني مي‌شود ميزان گندم خريداري شده امسال به ۴۰ هزار تن برسد.

کيقباد قنبري، مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني چهارمحال و بختياري اظهار کرد: تاکنون ۱۵ مرکز براي خريد تضميني گندم در استان پيش‌بيني شده است که در صورت نياز تعداد اين مراکز در زمان خريد گندم افزايش خواهد يافت.
وي با بيان اينکه گندم توليدي از طريق سيلوي شهيد استکي، کارخانه‌هاي آرد و با همکاري شرکت تعاون روستايي از کشاورزان خريداري مي‌شود، تصريح کرد: خريد تضميني گندم تا پايان شهريور ادامه دارد.
قنبري به تاثير مستقيم خشکسالي و کاهش بارندگي‌ها بر ميزان توليد گندم در چهارمحال و بختياري اشاره کرد و گفت: اين عوامل همچنين موجب تاخير در برداشت گندم در نواحي گرمسيري استان شده است و برآوردها نشان مي‌دهد امسال نزديک به ۴۰ هزار تن گندم به قيمت تضميني ۴۰ هزار ريال به ازاي هر کيلوگرم از کشاورزان و توليدکنندگان خريداري شود.
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تيم‌هاي نظارتي براي بررسي فرآيند خريداري گندم در مراکز خريد تشکيل شده‌اند، يادآور شد: به منظور رفع خطا و کاهش انحراف در خريد، تمامي مراکز خريد تضميني گندم در استان به تجهيزات مورد نياز همچون دوربين و باسکول مجهز خواهند شد و تمهيدات لازم نيز براي رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي مبازره با کرونا در اين مراکز انديشيده شده است.
وي گفت: منابع مالي براي پرداخت بهاي گندم خريداري شده تامين شده است و تلاش مي‌شود با سرعت بخشي به روند ثبت اطلاعات در سامانه‌هاي تعيين شده، مبالغ در کمترين زمان از طريق بانک کشاورزي به حساب فروشندگان واريز شود.
قنبري موجودي ذخاير گندم استان را هشت هزار تن اعلام کرد و افزود: مراحل بارگيري و انتقال گندم از استان‌هاي خوزستان و فارس به مقصد چهارمحال و بختياري در حال انجام است و مشکلي از نظر تأمين گندم وجود ندارد.

آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday