logo

اسامی استان‌ها و شهرستان‌های در وضعیت قرمز و نارنجی دوشنبه ۲۴ خرداد

منبع
جماران
بروزرسانی
اسامی استان‌ها و شهرستان‌های در وضعیت قرمز و نارنجی دوشنبه ۲۴ خرداد

جماران/ بر اساس گزارش وزارت بهداشت در روز دوشنبه 24 خرداد 1400، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعيت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعيت نارنجي، ۲۳۱ شهر در وضعيت زرد قرار دارند و هيچ شهري در وضعيت آبي قرار ندارد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اعلام کرد: با فوت ۱۱۹ نفر ديگر از هموطنان مبتلا به کوويد۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌ باختگان اين بيماري در ايران به ۸۲ هزار و ۲۱۷ نفر رسيد.
در اطلاعيه روز دوشنبه روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي آمده است: از ديروز تا امروز(۲۴ خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، ۱۰ هزار و ۷۱۵ هزار نفر بيمار جديد مبتلا به کوويد۱۹ در کشور شناسايي شد که ۱۲۴۶ نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران کوويد۱۹ در کشور به سه ميليون و ۳۹ هزار و ۴۳۲ نفر رسيد.
تاکنون دو ميليون و ۶۶۶ هزار و ۶۰۱نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان ها ترخيص شده اند. سه هزار و ۴۱۶ نفر از بيماران مبتلا به کوويد۱۹ نيز در بخش هاي مراقبت هاي ويژه بيمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۱ ميليون و ۶۱۹هزار و ۵۳۶آزمايش تشخيص کوويد ۱۹ در کشور انجام شده است.
بر اساس اين گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعيت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعيت نارنجي، ۲۳۱ شهر در وضعيت زرد قرار دارند و هيچ شهري در وضعيت آبي قرار ندارد.

وزارت بهداشت همچنين اعلام کرد: تاکنون چهار ميليون و ۳۵۴هزار و ۴۴۵نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۵۱هزار و ۲۰۷نفر نيز دوز دوم را تزريق کرده و واکسينه شده اند. مجموع واکسن هاي تزريق شده در کشور به پنج ميليون و ۲۰۵هزار و ۶۵۲ دوز رسيد.
ويروس کرونا عامل بيماري کوويد ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چين مشاهده و در مدت کوتاهي در همه جهان منتشر شد؛ به طوري که سازمان بهداشت جهاني در اسفند ۹۸(فوريه ۲۰۲۰) بروز پاندمي(همه‌گيري جهاني) اين بيماري را تأييد کرد.
بر اساس آمار رسمي کشورها ويروس کرونا تاکنون حدود ۱۷۵ ميليون نفر را در دنيا به طور قطعي مبتلا کرده و بيش از سه ميليون و ۷۷۷ هزار نفر نيز بر اثر بيماري کوويد۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
ويروس کرونا با دست آلوده يا عطسه، سرفه و حتي قطرات تنفسي از طريق دهان، بيني و چشم به افراد منتقل مي‌شود. تنگي نفس، خستگي و بدن درد، اختلال در بويايي و چشايي و مشکلات گوارشي از جمله علائم بيماري کوويد ۱۹ است. بيش از ۸۰ درصد مبتلايان به ويروس نيز دچار بيماري خفيف مي‌شوند.
جهش ويروس کرونا در انگلستان، بزريل، هندوستان و آفريقاي جنوبي موجب افزايش سرايت، بيماري‌زايي و مرگ و مير آن شده است.

آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/