logo

سوش انگلیسی در هرمزگان جولان می‌دهد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سوش انگلیسی در هرمزگان جولان می‌دهد

ايسنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان هرمزگان با بيان اينکه در حال حاضر تمامي سوش ها انگليسي هستند اما در سال گذشته فقط سوش چيني داشتيم، تصريح کرد: سوش انگليسي در هرمزگان جولان مي‌دهد که تفاوتش با سوش چيني اين است که واگيري بيشتري دارد و قدرت سرايت بيشتري دارد.

دکتر حسين فرشيدي، رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان هرمزگان اظهار کرد: در وضعيت متفاوتي نسبت به خرداد سال گذشته قرار داريم، دومين پيک هرمزگان بسيار بزرگتر از سال گذشته است.
وي با بيان اينکه در روزهاي گذشته ۱۰۰۰ مورد مثبت داشته ايم که روزانه تکرار مي شود؛ بيش از ۱۰ هزار نفر در قرنطينه هستند، روزانه حدود ۷۰۰ بيمار بستري در بيمارستان و بخش سرپايي کوويد-۱۹ داريم، تصريح کرد: ۴۵ درصد کل مثبت هاي استان در بيمارستان شهيد محمدي بستري هستند. به نسبت خرداد سال گذشته، ۲۵ درصد افزايش فوتي داشته ايم.
فرشيدي ادامه داد: امکانات خوبي تهيه کرده ايم  و نسبت به سال گذشته تانکرهاي بيشتري براي توليد اکسيژن در بيمارستان شهيد محمدي فراهم کرديم و همچنين ۷۰ درصد سيستم‌هاي برودتي اين بيمارستان تعويض و ما بقي تعمير شدند و سيستم هاي جديد نيز خريداري شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان هرمزگان با اشاره به اينکه گاها شايد مشکلات تاسيساتي يا برقي پيش بيايد که سريعا مرتفع مي شود، اظهار کرد: در حال حاضر تمامي سوش ها انگليسي هستند اما در سال گذشته فقط سوش چيني داشتيم.
وي ادامه داد: سوش انگليسي در هرمزگان جولان مي‌دهد که تفاوتش با سوش چيني اين است که واگيري بيشتري دارد و قدرت سرايت بيشتري دارد.
فرشيدي اظهار کرد: به لحاظ داروهاي آنتي وايرال وضعيت خوبي داريم و داروي رمديسيور در يک ماه اخير بيش از ۱۵ هزار ويال مصرف داشته‌ايم که بيش از ۱۹ ميليارد تومان به شرکت‌هاي توزيع دارو پرداخت داشته‌ايم.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان هرمزگان
با بيان اينکه روزي ۷۰۰ تا ۸۰۰ ويال رمديسيور مصرف داريم که تأثير خيلي خوبي در مهار بيماري داشته است، اضافه کرد: اگر ۵۰ درصد در استان رعايت کنيم، اين وضعيت بحراني کنوني به نصف کاهش پيدا مي‌کند.
وي با اشاره به اينکه کسبه حتما از دو ماسک استفاده کنند و حتما کساني به بازار مراجعه کنند که کار ضروري داشته باشند، تصريح کرد: اگر به اقوام سر مي‌زنيد، هيچ کدام از طرفين ماسک را بر ندارند.
فرشيدي با بيان اينکه ادعاي فاسد بودن واکسن کرونا به عنوان تهديد سلامت عمومي و ايجاد تشکيک و اختلال در روند کنترل شيوع کرونا، قابل پيگيرد قانوني از سوي دادستان است و به عنوان مدعي العموم مي‌توانند آن را مورد بررسي قضايي قرار دهند، خاطرنشان کرد: در خصوص واکسيناسيون کوويد ۱۹ و ابتلا به بيماري، بارها تاکيد شده، هيچ واکسني قادر به پيشگيري ۱۰۰ درصد از ابتلا به بيماري نيست و همچنان پس از واکسيناسيون بايد پروتکل‌هاي بهداشتي رعايت شود و همواره وزارت بهداشت در صدد تهيه بهترين و ايمن‌ترين واکسن براي مردم است.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today