برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سکونت ۵۰ درصد جمعیت کردستان در مناطق کم برخوردار شهری

منبع
فارس
بروزرسانی
سکونت ۵۰ درصد جمعیت کردستان در مناطق کم برخوردار شهری

فارس/ مديرکل راه و شهرسازي کردستان گفت: ۵۰.۹۶ درصد از جمعيت شهرهاي کردستان در محدوده با تراکم بالا و کم برخوردار از استانداردهاي زندگي شهري ساکن‌اند که بايد براي آن چاره‌اي انديشيد.

عرفان مرادي، مديرکل راه و شهرسازي کردستان اظهار کرد: ۵۰.۹۶ درصد از جمعيت شهرهاي کردستان در محدوده با تراکم بالا و کم برخوردار از استانداردهاي زندگي شهري ساکن‌اند که بايد براي آن چاره‌اي انديشيد.
وي خاطرنشان کرد: وزارت راه وشهرسازي براي بازآفريني در اين مناطق با نگاه ويژه ۶۳ پروژه را با اعتباري بيش از ۱۵۰ ميليارد تومان در شهرهاي سنندج، سقز، مريوان، قروه، بيجار، دهگلان، کامياران و بانه تعريف کرده است.
مرادي افزود: از سال‌هاي گذشته عمليات اجرايي اين پروژه‌ها شروع شده که تعداد ۱۱ پروژه به بهره‌برداري رسيده، پنج پروژه در آستانه تکميل و بهره‌برداري و بقيه پروژه‌ها نيز با سرعت مناسب در حال انجام است.
مديرکل راه و شهرسازي کردستان با اشاره به وضعيت نامناسب نواحي منفصل شهري در سنندج، کمبود فضاي آموزشي، فضاي سبز، اماکن تفريحي ومعبر گذرگاهي را از اهم مشکلات مردم اين مناطق برشمرد.
به گفته وي، اداره کل راه وشهرسازي کردستان، احداث خيابان گاز، خيابان حاج فيضه وساخت مدرسه ۹ کلاسه، هم چنين مرکز خدماتي، فرهنگي، ورزشي در محله نايسر واحداث خيابان امير اردلان در محله حسن آباد، ساخت مدرسه در ننله را در دستور کار قرار داد تا از بار مشکلات و کمبودهاي نواحي منفصل شهري کاسته شود.
مرادي اتمام احداث منبع آب شرب بهداشتي، مدرسه ۶ کلاسه و يک باب مدرسه ۹ کلاسه، احداث شبکه فاضلاب را از ديگر خدمات راه و شهرسازي در نايسر ذکر کرد و از احداث يک مجموعه چند منظوره خدماتي، ورزشي و فرهنگي(مرکز محله ) با بيش از ۵۰ درصد پيشرفت در نايسر خبر داد.
مديرکل راه و شهرسازي کردستان احداث خيابان ۸۵۰ متري ماموستا هيمن با اعتباري بالغ بر۲ ميليارد تومان و خيابان ۱۶ متري امير اردلان با اعتبار ۴.۲ ميليارد تومان در ناحيه منفصل شهري سنندج را از دستاوردهاي طرح بازآفريني شهري دانست.
وي گفت: با احياي منطقه آغه زمان وانبار غله متروکه، اقتصاد راکد اين محله ها نيززنده خواهد شد. مرادي خاطرنشان کرد: ارتقاي استانداردهاي لازم براي زندگي، حفظ جان ومال شهروندان، آزادسازي معابر، کاهش بار ترافيکي، کاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي وسلامت شهروندان از اهم اهداف ومزاياي اجراي طرح‌هاي بازآفريني شهري است.

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online