برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومان در بندرعباس راه‌اندازی شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومان در بندرعباس راه‌اندازی شد

ايرنا/ همزمان با هفته قوه قضاييه، در مراسمي با حضور رييس کل دادگستري هرمزگان عصرچهارشنبه از مرکز مانيتورينگ و سامانه الکترونيکي نظارت بر محکومين در بندرعباس بهره برداري شد.

در جريان اين مراسم از ۵۰ دستگاه پابند الکترونيک و تجهيزات مرتبط با آن نيز رونمايي شد تا در جهت مراقبت الکترونيکي از محکومين به منظور کاهش جمعيت کيفري زندان‌ها مورد بهره برداري قرار گيرد.
رئيس کل دادگستري هرمزگان در حاشيه اين مراسم، با گراميداشت ياد وخاطره شهداي دستگاه قضايي به ويژه شهيد مظلوم حضرت آيت اللّه دکتر بهشتي و ۷۲ نفر از همراهانش، به ضرورت کاهش جمعيت کيفري زندان ها با هدف کاهش آسيب‌هاي اجتماعي مرتبط با خانواده زندانيان و لزوم بهره گيري از فناوري‌هاي نوين براي مراقبت از محکومين اشاره کرد.
علي صالحي اظهار کرد: يکي از مهم ترين مزاياي استفاده از مراقبت الکترونيکي براي افراد واجد شرايط، ارتقاي شاخص ها و مؤلفه‌هاي مرتبط با حقوق شهروندي است.
وي افزود: قانون گذار امکان استفاده از تجهيزات الکترونيکي جهت مراقبت از زندانيان در محدوده مکاني مشخصي را پيش بيني کرده و در ادامه اجراي اين طرح در استان هرمزگان از امروز تعداد ۵۰ دستگاه پابند الکترونيک جديد به محکومان در شهر بندرعباس تخصيص داده شد.
به گفته رئيس شوراي قضايي هرمزگان، اين پابندهاي الکترونيک در راستاي استفاده محکومين واجد شرايط براساس نوع و  ميزان محکوميت در محدوده شهري تعيين شده به تشخيص مقام قضايي، نصب و فعال خواهند شد.
صالحي با اعلام اينکه هدف دستگاه قضايي در دوره تحول، صرفاً نگهداري زندانيان در زندان نيست، ابراز کرد: علاوه بر مراقبت، اصلاح رفتار مددجويان و توانمندسازي آن‌ها به طور جدي مدنظر است.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today