برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیکر امیر سرتیپ جوادیان در مهدی‌شهر تشییع شد

منبع
مهر
بروزرسانی
پیکر امیر سرتیپ جوادیان در مهدی‌شهر تشییع شد

مهر/ پيکر امير سرتيپ سياوش جواديان از فرماندهان دوران دفاع مقدس با حضور مسئولان و خانواده وي و رعايت فاصله گذاري اجتماعي در شهرستان مهدي شهر تشييع شد.

مراسم تشييع پيکر امير سرتيپ سياوش جواديان از فرماندهان دوران افتخارآميز دفاع مقدس پيش از ظهر پنجشنبه در حالي به ميزباني گلزار شهداي مهدي شهر زادگاه اين امير پر افتخار ارتش، برگزار شد که رعايت فاصله گذاري اجتماعي و مسائل بهداشتي در اين آئين، محوريت داشت.
امير جواديان جانشين اسبق ستاد مشترک ارتش جمهوري اسلامي بود که روز سه شنبه جان به جان آفرين تسليم کرد. نماز آئين تشييع پيکر اين فرمانده دوران دفاع مقدس به اقامت حجت‌الاسلام باراني امام جمعه مهدي شهر برگزار شد.

قرائت پيام سرلشگر باقري
خانواده آن مرحوم، دوستان و هم رزمان، مردم قدرشناسي مهدي شهر و مسئولان اين شهرستان در اين مراسم حضور داشتند.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با صدور پيامي درگذشت امير «سياوش جواديان» را تسليت گفت و نوشت: درگذشت امير سرافراز ارتش اسلام سرتيپ سياوش جواديان از فرماندهان و پيشکسوتان نامدار و خدوم ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس موجب تأثر و تالم فراوان گرديد. نقش آفريني‌هاي آن امير دلاور طي دوران خدمت در ارتش انقلابي به ويژه اهتمام وقفه ناپذير در ثبت و روايت دفاع مقدس و حماسه‌هاي ماندگار مقاومت ملت ايران و رزمندگان دلير اسلام در جنگ تحميلي هشت ساله، براي نسل‌هاي امروز و فرداي نيروهاي مسلح آموزنده و راهگشا است.
در پيام سرلشگر باقري آمده است: فقدان آن فرمانده مخلص و شجاع را به خانواده معظم و فرماندهان و کارکنان ارتش غيرتمند جمهوري اسلامي ايران تسليت و تعزيت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال براي آن فقيد سعيد غفران و رحمت واسعه الهي و براي بازماندگان، مصيبت ديدگان و آحاد هم رزمان وي صبر، شکيبايي و سکينه قلبي مسئلت مي‌جويم.

سرلشگر موسوي درگذشت جواديان را تسليت گفت
امير سرلشکر سيد «عبدالرحيم موسوي» در پي درگذشت اميرسرتيپ سياوش جواديان از پيشکسوتان و فرماندهان سال‌هاي دفاع مقدس، پيام تسليتي صادر کرد که متن آن به اين شرح است: خبر عروج مردان بزرگ و پيشکسوتاني که عمر گرانمايه خود را در دفاع از ايران سربلند و آرمان‌هاي اسلام عزيز صرف کرده‌اند باعث حسرت و اندوه خاطر مي‌شود. اينجانب درگذشت اين فرمانده سال‌هاي دفاع مقدس و پيشکسوت خدوم ارتش جمهوري اسلامي ايران امير سرتيپ سياوش جواديان را صميمانه تسليت عرض مي‌کنم.
کارنامه پرافتخار اين فرمانده انقلابي و شجاع در طول حيات پربارش به ويژه در سال‌هاي جنگ تحميلي و پس از آنکه به تأليف کتب ارزشمند عمليات‌هاي دفاع مقدس و تربيت شاگردان نظامي همت گماشت، پر از حماسه‌هاي ماندگاراست که هر صفحه آن براي نسل جوان ما درس‌آموز و باعث غرور و افتخار است. او از اولين روزهاي پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي در صف اول ايستادگي در مقابل دشمنان اين آب و خاک بود و بارها تا آستانه شهادت پيش رفت، اما تقدير اين بود که براي تدوين تجربيات آن روزهاي آتش و خون بماند و اينک با بجا گذاشتن گنجينه‌اي ارزشمند از دانش دفاع و جنگ به ياران شهيدش پيوست.
اينجانب ضمن عرض تسليت درگذشت آن استاد بزرگ و فرمانده مخلص به خانواده محترم ايشان، هم رزمان و آحاد همکارانم در ارتش جمهوري اسلامي ايران، سلامتي و صبر براي بازماندگان و علو درجات معنوي آن مرحوم را از درگاه احديت خواستارم. اميد است خداوند متعال مزد سال‌ها خدمت خالصانه و زندگي معنوي ايشان را از خزائن رحمت خود عطا فرمايد.

پيام فرمانده نيروي زميني ارتش
امير حيدري فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در پيامي در گذشت امير سرتيپ سياوش جواديان از پيشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس را تسليت گفت و نوشت: خبر درگذشت امير سرافراز ارتش اسلام، مجاهد سال‌هاي دفاع مقدس، محقق و استاد برجسته دوران ثبت و ضبط ايثار و حماسه، همرزم و برادر بزرگوارم امير سرتيپ جواديان عزيز، موجب تأسف و تألم شد. اين يادگار سال‌هاي خون و حماسه، فرمانده ناجيان کردستان در آغازين روزهاي انقلاب و از مؤثرترين فرماندهان دوران دفاع مقدس در جاي جاي جبهه‌هاي حق عليه باطل بود. برکات وجودي اين فرمانده ولايي در سمت و مسئوليت‌هاي خطير وي در نيروي زميني و مجموعه ارتش جمهوري اسلامي ايران مشهود و پابرجاست.
امير سرتيپ جواديان، هرگز از مجاهدت في سبيل الله غافل نشد و روزها و سال‌هاي عمر پر برکت خويش را به تربيت جوانان پرشور، انقلابي و مؤمن در ارتش اسلامي ايران، اختصاص داد. اينجانب(به نيابت از همزمانم در نيروي زميني ارتش) درگذشت اين مجاهد بزرگ و فرمانده دلير ارتش اسلام را خدمت خانواده محترم ايشان تسليت عرض مي‌نمايم و از درگاه خداوند متعال براي آن مرحوم علو درجات را خواهانم.
در بخشي از مراسم پيام تسليت مسئولان و به خصوص فرماندار و امام جمعه مهدي شهر قرائت و در آن تاکيد شد: بدون شک پاداش نيکو براي دلاوراني است که عمري در دفاع از دين و ميهن از پاي ننشستند و در اين راه، جان خويش را نثار کردند.

آخرين خبر سمنان در اينستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today