برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش ۳ برابری غرق‌شدگان دریا در مازندران

منبع
همشهري آنلاين
بروزرسانی
افزایش ۳ برابری غرق‌شدگان دریا در مازندران

همشهري آنلاين/ مدير کل پزشکي قانوني مازندران گفت: تعداد غرق‌شدگان مازندران در تير امسال با رشد بيش از سه برابري نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۹ نفر در تير ۱۳۹۹ به ۳۱ نفر رسيد.

تعطيلي طرح‌هاي سالمسازي دريا به دليل محدوديت‌هاي کرونايي و بي‌توجهي مسافران در سواحل به توصيه‌هاي منجيان غريق براي پرهيز از شنا در مناطق پرخطر سبب شد که يک بار ديگر آمار فوتي‌هاي ناشي از غرق‌شدگي در مازندران روندي افزايشي پيدا کند. در حالي که نيمه نخست سال ۱۳۹۹ در مجموع ۴۷ نفر بر اثر غرق‌شدگي در آب‌هاي ساحلي مازندران جان خود را از دست دادند، فقط در تير امسال ۳۱ نفر جان باختند که بيانگر رشد چشمگير آمار غريق‌ در مازندران است.
علي عباسي مديرکل پزشکي قانوني مازندران در اين باره اظهار کرد: تير امسال ۳۱ نفر شامل ۲۶ مرد و ۵ زن در درياي مازندران جان خود را از دست دادند که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال رشد بيش از ۳ برابري را نشان مي‌دهد.
علي عباسي با بيان اين که ۵۴ درصد از اين غرق‌شدگان غير بومي بودند، افزود: ۵۵ درصد از غرق‌شدگان در سنين ۱۱ تا ۳۰ سال بودند. مرگ ناشي از غرق‌شدگي عمدتاً بر اثر شنا در مناطق غيرمجاز و ايمن‌سازي نشده اتفاق مي‌افتد. از هموطنان و مسافران مي‌خواهيم فقط از مناطق مجاز و تحت مراقبت براي شنا کردن استفاده کنند و به رعايت نکات ايمني توجه داشته باشند.
وي خاطرنشان کرد: شهرستان‌هاي بابلسر و محمودآباد هر کدام با ۶ غريق داراي بيشترين آمار را در اين بازه زماني داشتند و از شهرستان‌هاي رامسر، عباس‌آباد، فريدونکنار و بهشهر هر کدام با يک مورد غريق کمترين تعداد گزارش شده است.
آمارها نشان مي‌دهند که فقط در تعطيلات ۶ روزه کرونايي مازندران دست‌کم ۷ نفر به دليل غرق‌شدگي در درياي مازندران جان خود را از دست دادند. پراکنده شدن محل تجمع و شناي علاقه‌مندان به دريا در روزهايي که شناگاه‌هاي رسمي تعطيل هستند سبب شده که نظارت بر حضور مسافران و بوميان در دريا با مشکل مواجه شود و افزايش تعداد غرق‌شدگان رقم بخورد.
رئيس هيئت نجات غريق مازندران در گفت‌وگو با همشهري آنلاين اظهار کرد: متأسفانه آمار غرق‌شدگي در مازندران پس از چند سال که شاهد کاهش تعداد غرق‌شدگان بوديم افزايشي شده است. همکاران ما در مناطق مختلف سواحل استان سعي مي‌کنند نظارت مناسبي بر دريا و حضور افراد داشته باشند. اما در برخي موارد متأسفانه نه تنها توجهي به توصيه‌ها و هشدارها نمي‌شود، بلکه شاهد برخورد افراد با منجيان غريق هم هستيم.
نقي کريميان افزود: با وجود تعطيلي طرح‌هاي دريا به دليل محدوديت‌هاي کرونايي، تعدادي از منجيان غريق در سواحل استان مستقر هستند و تلاش مي‌کنند که از بروز حوادث جلوگيري کنند. با اين حال بخشي از اين حوادث در مناطق پرخطر يا حتي ساعات غيرمتعارف حضور در دريا رقم مي‌خورد.
وي تصريح کرد: علاوه بر افزايش غرق‌شدگان متأسفانه شاهد وقوع حوادث دريايي در آب‌هاي مازندران طي روزهاي اخير نيز بوديم که در دو روز ابتدايي تعطيلات ۶ روزه يک کشته و يک قطع عضو بر جا گذاشت.
رئيس هيئت نجات غريق مازندران اظهار کرد: عصر سه‌شنبه هفته قبل در ساحل تنکابن بر اثر برخورد پره قايق‌موتور با پاي يک نفر متاسفانه يک پاي شخص قطع شد. روز چهارشنبه نيز در ساحل سرخرود يک قايق موتوري با شخصي در آب منجر به مرگ اين مسافر اهل تهران شد.

آخرين خبر مازندران در اينستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today