برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واکسیناسیون افراد ۴۸ سال در استان بوشهر آغاز شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکسیناسیون افراد ۴۸ سال در استان بوشهر آغاز شد

ايرنا/ معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان بوشهر گفت: براساس هماهنگي‌هاي انجام شده واکسيناسيون افراد در رده سني ۴۸ سال از امروز در اين استان آغاز مي‌شود.

عبدالمحمد خواجه ئيان، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان بوشهر اظهار کرد: جمعيت پيش بيني شده در اين رده سني ۲۳ هزار نفر است که تلاش مي‌شود در کمترين زمان ممکن واکسن دريافت کنند.
وي بيان کرد: فراخوان از طريق ارسال پيامک صورت مي‌گيرد و به منظور جلوگيري از ازدحام و بي نظمي تزريق واکسن براي افرادي که نوبت ندارند، صورت نمي‌گيرد.
خواجه‌ئيان ابراز کرد: مشخصات بيش از ۹۵ درصد مردم استان بوشهر در سامانه سيب ثبت شده و تا زمان باز شدن سامانه کشوري ثبت نام، براين اساس به افراد واجد شرايط پيامک ارسال مي‌شود.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان بوشهر تاکيد کرد: واکسن براي گروه‌هاي هدف اعلام شده به ميزان کافي در استان بوشهر تامين شده و جاي نگراني نيست و تلاش مي‌شود با توجه به ظرفيت مراکز جامعه هدف اعلام شده در استان بوشهر واکسن دريافت کنند.
وي درباره روند اجراي واکسيناسيون در استان بوشهر، گفت: تاکنون ۱۴۲ هزار و ۴۸۳ نفر در استان واکسينه شده‌اند و از اين شمار ۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر هر دو نوبت را دريافت کرده‌اند.
خواجه ئيان يادآور شد: براين اساس  ۷۷.۵ درصد از جمعيت گروه سني بالاي ۶۰ سال و ۵۸ درصد از جمعيت گروه سني بين ۵۰ تا ۶۰  سال در استان واکسن دريافت کرده اند و در حال برنامه ريزي براي واکسيناسيون ساير گروه‌هاي سني و افراد در معرض خطر از جمله مبتلايان به بيماري‌هاي مزمن نظير ديابت هستيم.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان بوشهر گفت: قرار است بلافاصله پس از پايان واکسيناسيون گروه سني ۴۸ سال کار واکسيناسيون گروه ۴۵ سال نيز در استان انجام شود.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar