برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عنوان پنجمی تیرانداز مازندرانی در المپیک توکیو

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
عنوان پنجمی تیرانداز مازندرانی در المپیک توکیو

صدا و سيما/ تيم تيراندازي ميکس تپانچه ۱۰ متر ايران با ترکيب جواد فروغي و هانيه رستميان در رده پنجم المپيک توکيو قرار گرفت.

صبح امروز سه‌شنبه ۵ مرداد ماه و در آغاز پنجمين روز رقابت‌هاي المپيک ۲۰۲۰ توکيو، تيراندازان کشورمان، در خط آتش بخش ميکس اين رشته قرار گرفتند.
جواد فروغي که نخستين مدال تاريخ تيراندازي ايران در المپيک را به دست آورد همراه با هانيه رستيمان تيرانداز مازندراني تيم ميکس تپانچه را تشکيل مي‌دادند که با عنوان پنجمي به کار خود پايان دادند.
در دور مقدماتي جواد فروغي و هانيه رستميان با قرار گرفتن در رده هشتم، به مرحله نيمه نهايي ميکس تپانچه بادي بازي‌هاي المپيک ۲۰۲۰ راه يافتند.
مسابقه نيمه نهايي اين ماده هم انجام شد که تيم ايران با کشور‌هاي هند، اوکراين، کميته المپيک روسيه، چين، استراليا و صربستان مسابقه داد.
تيراندازان ايراني يعني هانيه رستميان و جواد فروغي در مرحله نيمه‌نهايي با کسب ۳۸۲.۱۳ امتياز در رده پنجم قرار گرفتند و از صعود به مرحله فينال و رده‌بندي ناکام ماندند.
جواد فروغي در بخش اول امتياز ۱۰۰ و بخش دوم امتياز ۹۶ و درمجموع ۱۹۶ امتياز کسب کرد و هانيه رستميان در بخش اول ۹۲ و در بخش دوم ۹۴ و در مجموع ۱۸۶ امتياز کسب کرد که با جمع اين دو عدد، آن‌ها در جايگاه پنجم قرار گرفتند.
نکته جالب‌توجه اينکه جواد فروغي مرد درخشان کاروان المپيک ايران تا روز پنجم، با کسب امتياز ۱۹۶ از تمام امتيازات انفرادي چه در رده مردان و چه در رده زنان امتياز بيشتري کسب کرد و به نظر مي‌رسد هانيه رستميان اگر رکورد هميشگي خود را مي‌زد مي‌توانستيم به‌سادگي به مرحله نهايي صعود کنيم.
در پايان اين مرحله، تيم‌هاي اول(چين) و دوم(روسيه) به فينال و تيم‌هاي سوم(اکراين) و چهارم(صربستان) به مرحله رده‌بندي رشته ميکس تپانچه بادي بازي‌هاي المپيک ۲۰۲۰ صعود کردند.
لازم به ذکر است فروغي در روز نخست رقابت‌هاي المپيک و در انفرادي، موفق به کسب نشان طلا شده بود و هانيه رستيمان در رقابت‌هاي دور مقدماتي تنها با يک امتياز اختلاف، نتوانست به دور بعدي صعود کند.

آخرين خبر مازندران در اينستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today