برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بارش باران در ۱۳ استان؛ هوا خنک می‌شود

منبع
ميزان
بروزرسانی
بارش باران در ۱۳ استان؛ هوا خنک می‌شود

ميزان/ يک کارشناس سازمان هواشناسي به بررسي وضعيت جوي چند روز آينده کشور پرداخت.

فريبا گودرزي کارشناس سازمان هواشناسي در خصوص آخرين وضعيت آب‌وهوايي چند روز آينده کشور اظهار کرد: با ورود سامانه بارشي از سمت شمال و شمال غرب کشور از امروز تا جمعه براي استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي، کردستان و زنجان و همچنين بر روي ارتفاعات و دامنه‌هاي جنوبي البرز استان‌هاي قزوين، البرز، تهران و سمنان بارش باران گاهي همراه با رگبار و رعد‌وبرق و وزش باد شديد موقتي پيش‌بيني مي‌شود.

وي ضمن اشاره به اينکه شدت بارش‌ها طي امروز و فردا در گيلان، مازندران و گلستان است، افزود: البته بارش‌ها تا يکشنبه هفته آتي ادامه دارد، اما از شدت آن‌ها کاسته مي‌شود.
اين کارشناس سازمان هواشناسي با بيان اينکه از امروز تا آخر هفته در بخش‌هايي از شمال شرق، جنوب شرق و مرکز کشور باد و گردوخاک رخ مي‌دهد، اظهار کرد: نوار شرقي به ويژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبي با طوفان، گردوخاک، کاهش ديد و کيفيت هوا مواجه هستند.
گودرزي با اشاره به اينکه امروز علاوه بر نيمه شرقي براي جنوب غرب کشور استان‌هاي ايلام و خوزستان هم باد و گردوخاک پيش‌بيني مي‌شود، ادامه داد: از امروز تا آخر هفته هوا به طور ميانگين در سطح کشور ۴ تا ۶ درجه خنک‌تر مي‌شود که اين کاهش دما در نوار شمالي محسوس‌تر و حدود ۸ تا ۱۲ درجه است.
وي ضمن بيان اينکه طي ۵ روز آينده شرق درياي عمان و از امروز تا پنجشنبه درياي خزر مواجه و متلاطم هستند، در خصوص آخرين وضعيت جوي تهران توضيح داد: آسمان تهران امروز صاف است و بعد از ظهر نيمه ابري مي‌شود و در آن وزش باد رخ مي‌دهد و بيشينه دماي پايتخت در ايستگاه مهرآباد به ۳۷ درجه مي‌رسد.

آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran